חילופי אש בין צבא לבנון לחיילים סורים ברקע מרדף אחרי סוחרי סמים

עימותים פרצו בין אנשי ביטחון סורים לכוח מצבא לבנון באזור הגבול בין 2 המדינות ליד העיירה רנקוס,

כתב רשת החדשות הסורי “אוריינט נט” באזור מחוז ריף דמשק, לית חמזה, דיווח כי התרחשו חילופי אש בין קבוצת אנשי ביטחון סורים המשתייכים לאחד מסוכנויות הביטחון פנים ובין כוח של צבא לבנון במערב העיר קלמון מהצד הלבנוני.

כתב הרשת הסביר כי כוח לבנוני ניסה עם שחר, היום, להתקדם לעבר השטח הסורי, מכיוון העיירה רנקוס, תוך שהוא רודף אחרי חוליית מבריחים, מה שהוביל לפרוץ עימותים בין 2 הכוחות. עד כה טרם נודע על הרוגים או פצועים משני הצדדים.

כידוע כל אזור הקלמון הסורי, הסמוך לגבול לבנון משמש את תעשיית הסמים והפצתם של חיזבאללה המעביר את סחורתו לשטח סוריה ומשם הסמים עוברים לירדן ומדינות המפרץ או שהם נעים מזרח לשטח עיראק ומשם מופצים לכל עבר.

חילופי האש, שאינם נדירים בחלק זה של המדינה, נובע בעקבות הוראתו של האלוף מאהר אלאסד , שהוא עצמו ברון סמים בקנה מידה עולמי , שלא לתת מעבר לסוחרי סמים מבלי לשלם לכוחותיו דמי מעבר. אסד רוצה נתח מכל עסקת סמים של חיזבאללה , העוברת בשטח סוריה. בכל זאת הוא הריבון . 

חילופי האש הנוכחיים עם צבא לבנון התרחשו עקב רצון הסורים להעניק הגנה לשיירות הסמים המגיעות מחיזבאללה לנד בצפון לבנון המשלמים להם דמי מעבר.

התנגשויות

קרדיט: אוריינט ניוז