המצפה הסורי יחשוף הוכחות לשיתוף פעולה הדוק בין איראן, חיזבאללה ודאעש

למרות טענות כל הצדדים הפועלים בשטח סוריה כי הצליחו למגר את כוחות דאעש ולדחוק אותו מחוץ למדינה , בפועל כל התנועה בין מזרח סוריה למרכזה הפכה למאוד מסוכנת עקב תקיפות "הפגע וברח" של חוליות דאעש שניצלו את המדבר הרחב למציאת מחסה מפני הכוחות הרודפים.

כוחות דאעש הצליחו מאוד במישמותיהם והתנועה ממזרח למערב הצריכה תנועה בשיירות גבולות ומסורבלות . 

יותר מדיי שיירות קטנות שניסו לחצות את המדבר נעלמו ואנשיהם לא נמצאו מעולם.

כידוע דאעש לא לוקח שבויים אלא אם כן מדובר בקצינים מאוד בכירים המשמשים קלפי מיקוח בהחלפת שבויים.

איראן הבינה שהיא חייבת לפתור את הבעיה עם דאעש אחרת הגשר היבשתי שהיא בנתה בין טהרן לביירות לא יוכל למלא את יעודו. ואכן , כך נראה, נמצא הפיתרון.

 

"שיתוף פעולה הדוק בין חיזבאללה, משמרות המהפכה האיראנים ומיליציית הטרור דאעש  על אדמת סוריה", כך חשף מנהל מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, רמי עבד אל-רחמן, בשיחת טלפון עם אתר החדשות האמריקאי באינטרנט –  "אל-חורה".

תחקיר מקיף שבוצע על ידי המצפה הסורי לזכויות אדם  הראה "תיאום ברמות גבוהות בין מיליציות איראניות עם דאעש, כך שמיליציות אלו, המופעלות על ידי משמרות המהפכה, יספקו מידע לארגון הטרור בתמורה לאי תקיפת שיירות המעבירות ומבריחות נשק בשטח סוריה".

נתוני המצפה הסורי הראו ירידה בפעילות דאעש שתכליתה לתקוף מיליציות איראניות, מאז אמצע 2021, בניגוד למה שהיה בעבר, מה שגרם לבדיקה מעמיקה נוספת על הסיבות לכך.

לפי התחקיר, איראן רצתה שאנשי דאעש יפסיקו לתקוף את שיירותיהם החוצות את סוריה, במיוחד אלו שמבריחות נשק לחיזבאללה.

בין ההיבטים של "שיתוף הפעולה הסודי" בין שני הצדדים, אותם סקר המצפה הסורי, היו מתן מידע מודיעיני או מתן תמיכה לוגיסטית, הגנה מפני תקיפות ודרכים לנוע בחופשיות , וזאת בתמורה להפסקת תקיפת שיירות איראניות.

המצפה הסורי יפרסם ארבע תחקירים המראים "את אופי שיתוף הפעולה בין משולש המייצג את חיזבאללה, משמרות המהפכה האיראניים ודאעש".

קרדיט: אלחורה