פרטים חדשים על עסקת טנקי המרכבה הישראלים למרוקו

משרד הביטחון הישראלי הציע למרוקו לרכוש חלק ממלאי טנקי המרכבה מהדור השני והשלישי שנמצאים באיחסון. ההצעה הישראלית זכתה להתעניינות מרוקאית, בעיקר בכל הנוגע לטנק MERKAVA Mk3 מהדור השלישי, המתאפיין בשריון טוב ובתותח 120 מ"מ, המתאים לצרכי חיל השריון המלכותי.

על פי כמה מקורות, מרוקו נערכת להצעה לרכישת טנקי מרכבה מתוצרת ישראל (סימן 2 וסימן 3), כאשר כמות הקניה הפוטנציאחית יכול יהיה להגיע ל- 200 כלים. שתי המדינות חיזקו את שיתוף הפעולה הצבאי ביניהן מאז הנורמליזציה ביחסים הדיפלומטיים ב-2020.

 

בניגוד למה שנאמר בכמה ניתוחים בעיתונות שעסקת המרכבה היא פיצוי לממלכה על דחחית בקשתה לרכישת טנקים מסוג T-72 צ'כי או אברמס האמריקאי, יוזם הצעת המכירה היה משרד הביטחון הישראלי, שחיפש קונה לטנקים שלו בעלי תותח ה-120 מ"מ , מה שיגדיל את הביקוש לתחמושת מסוג זה ויוזיל משמעותית את עלות הייצור שלה.

אם יוסכם על מכירת טנק המרכבה לחיל השריון המלכותי, תצורת הטנקים הקרביים הראשיים של הכוחות המלכותיים יהפכו לחזקים ביותר ביבשת, עם כוח אש אדיר וניידות גבוהה המסוגלים להתמודד עם כל איום שעלול להשפיע על בטחוןהמולדת.

 

ייתכן שיהיה צורך להתקין על טנקים אלו את מערכת ההגנה האקטיבית Trophy ( מעיל רוח) שהוכחה כיעילה ביותר בהגנה על הטנקים ועל צוותיהם בשדות הקרב, לאחר שכבר נוסו שם, במיוחד עם האיום הגובר של טילי נ"ט שבידי הכוחות הסדירים ובמיליציות הטרור החמושות שהתמקמו ליד גבולות הממלכה.

מעיל רוח (מערכת נשק) – ויקיפדיה

קרדיט: דפנס ערביכ         קרדיט: ויקיפדיה