בריטניה שוקלת להחליף את טילי השיוט שלה בטילי שיוט ישראלים הטובים יותר

מטוסי הטייפון של חיל האוויר המלכותי עשויים להיות חמושים בטילים על-קוליים ישראליים מדגם  "Rampage", בזמן שבריטניה מבקשת לחדש את מלאי טילי ה-Storm Shadow מתוצרתה ,ששלחה לאוקראינה מוכת הקרב.

צוות של קציני חיל האוויר המלכותי וטכנאי ציוד צבאי וטכנאי תמיכה ביקרו בישראל כדי לבדוק את הנשק, כך מדווח אתר החדשות The National. קציני חיל האוויר המלכותי גם בחנו את הטיל כשהוצג בתערוכת פרנבורו בשנה שעברה.

"זה ממש מרגש עבור ה-RAF לבדוק את זה מכיוון שהם לא יכולים להרשות לעצמם יותר את הטיל הנוכחי או שהם לא יכולים להשיג את זה מהר מספיק, אז נראה שהם מחפשים חלופות זולות יותר שיכולות לעשות עבודה דומה במחיר טוב יותר" , הדו"ח ציטט את שאצר  ג'רמי פני, עורך המזרח התיכון ב-Jane's.

פני הוסיף כי אם טיל ה-Rampage יותאם לטייפון, זה יהפוך אותו לאטרקטיבי יותר עבור קונים בחו"ל.

טיל ה-Storm Shadow עולה מעל 3 מיליון דולר, בעוד שה-Rampage עולה מאות אלפי דולרים בלבד.

רוה"מ בביקור בתע"א: "מפתחים כאן מערכות נשק עם יכולות מיוחדות שאין לאף מדינה  אחרת" | Israel Defense

קרדיט לצילום: קובי גדעון, לשכת עיתונות ממשלתית

 

הטיל הישראלי תוכנן על ידי התעשייה האווירית (תע"א) שבבעלות המדינה.

טיל Rampage מסוגל לחדור למערכות הגנה רוסיות.

הוא פותח לשימוש במשימות שמטרתן להשמיד מטרות בעלות ערך גבוה ומוגנות היטב, כגון מתקני מכ"ם, מרכזי תקשורת, מתקני אחסון נשק ושדות תעופה.

ל-Rampage המונע רקטי יש יכולת לטוס במהירויות של 2,000 קילומטרים לשעה עם טווח של עד 300 קילומטרים. משקלו של הטיל הוא 570 ק"ג, ראש נפץ במשקל 150 ק"ג, יחד עם מערכת הנחיה מדויקת ואמצעים נגד חסימה שיכולים להביאו לטווח של 10 מטרים מהמטרה . הוא יכול לצלול במהירות על-קולית בזווית תלולה, ולפגוע במטרה במהירות של 550 מטר לשנייה.

 

חיל האוויר הישראלי השתמש בנשק זה כדי לפגוע באתרי טילים איראניים ומטרות אחרות בסוריה. הצלחתה הידועה הראשונה הייתה נגד מפעל הטילים האיראני במסיאף, במחוז חמה בסוריה בשנת 2019, שם חדר  את מערכות ההגנה האווירית מדגם  S-300 רוסיות והשמיד מספר בונקרים.

מקור ביטחוני אמר ל"נשיונל" כי הבריטים הסתכלו על הטיל במהלך ביקורם האחרון.

המקור אמר: "גורמים מחיל האוויר המלכותי ביקרו בישראל לאחרונה כדי להציץ ב-Rampage והם התרשמו מהיכולות שלו. הם מחפשים להתקין אותו על מטוסי הקרב, מדגם טייפון, שלהם מה שיעניק להם הרבה יותר כוח אש".

המקור הוסיף כי טיל Rampage ארוך מכדי להיות מותקן פנימית במטוס  ה-F-35 מתוצרת אמריקאית של חיל האוויר המלכותי.

The Rampage long range air-to-ground precise strike weapon

קרדיט: דפנס ערביכ    קרדיט לתמונה: באדיבות התעשיה האווירית לישראל