מטרידים סדרתיים: מטוסי קרב רוסיים הטרידו גם מטוסים צרפתיים בשמי סוריה

המטה הכללי הצרפתי  הודיע כי שני מטוסי קרב מדגם "ראפאל", שהיו במשימה ביטחונית בגבול סוריה-עיראק, נחשפו ל"טיסות לא מקצועיות" של מטוסי קרב רוסיים שיצאו מבסיס חמיימים בצפון מערב סוריה.

קרדיט: צבא ארה"ב

המטה הכללי הצרפתי הוסיף כי שני מטוסי הקרב נאלצו לבצע תמרוני התחמקות כדי להימנע מאירוע בטיחותי בעקבות טיסתו הלא מקצועית של מטוס הקרב הרוסי.

מטוס רפאל הצרפתי

קרדיט: סוריה טי וי

המשך ההתגרויות הרוסיות במטוסי הקואליציה הבין לאומית הפועלים בסוריה ועיראק, בהובלת ארה"ב, נגד כוחות דאעש הפועלים במרחב, הביאו את ארה"ב לתגבר את כוחותיהם באזור מחשש שההתגרויות יסלימו לכדי אירועים בלתי צפויים.

ביום רביעי אמר הגנרל האמריקני גרינקיץ' כי  מטוסים רוסיים ירו נורים מול מל"טי Q-9 אמריקאים, ואחד הטייסים הרוסיים אף הפעיל את המבער האחורי של מטוסו מול אחד המל"טים במרחב האווירי של סוריה.

מוקדם יותר השנה אמרה ארצות הברית כי מטוס רוסי גרם להתרסקות המל"ט שלהם בזמן שפעל מעל הים השחור, בעוד שמוסקבה הכחישה כל אחריות לתקרית.

היום בבוקר, יום שישי , אמר הגנרל אלקסוס גרינקיץ' כי "כלי טיס צבאיים (רוסים) טסו בצורה לא בטוחה ולא מקצועית ביום חמישי, 9:30 שעון מקומי, תוך כדי אינטראקציה עם מל"טים אמריקאים MQ-9", וכי זאת הפעם השניה בתוך 2 שעות שהרוסים מטרידים כלי טייס אמריקאים בזמן שהם עוסקים במשימות לחימה נגד דאעש.

קרדיט: סוריה טי וי