סיכומים ראשונים לעונת החג’ בסעודיה

עם סיום עונת החג’ השנה, היום ב 1 ביולי, בערב הסעודית מספרים על עונת חג’ מוצלחת עם כ 1.8 מיליון עולי רגל, הכמות הגדולה ביותר מאז התפרצות מגפת הקורונה, שהגיעו מ 160 מדינות בעולם.

אמנם עולי הרגל רק החלו במסעם לביקור באתרים אחרים בסעודיה, אבל כבר ביום שישי בלילה, החלו בממלכה הסיכומים ומספרים על הצלחת הרשויות שהתמודדו לקיים את עונת החג’ בתנאים הקשים של מזג האוויר. (טמפרטורות שהגיעו במהלך טקסי החג’ גם ל 48 מעלות צלזיוס)

 

אישית אני חושב שעריכת סיכומים בשעה שיש עולי רגל רבים מאוד הנוסעים בדרכים בערב הסעודית, מעט מוקדמת, אבל אספר לכם על מעט מהסיכומים שיוצאים מהרשויות במכה, בנושא הרפואה.

כשעוברים על הסיכומים אפשר לראות שעד לשלב זה, מתו השנה לפחות 240 עולי רגל, מתוכם שני פלסטינים מרצועת עזה, גבר בן 77 שבתחילת החג’ נעלם לחבריו לעלייה לרגל מעזה, ואחרי שבוע נמצא מת במסגד הגדול במכה, ואישה בת 43 שנפצעה בשבוע שעבר בתאונת דרכים, ומתה אתמול, ביום שישי.

רשויות הבריאות הסעודיות הפעילו באזור מכה 354 מתקנים רפואיים קבועים וארעיים – בתי חולים, מוקדי רפואת חירום, מרפאות, חדרי טיפול והתאוששות וכד’, עם 36 אלף אנשי צוותים רפואיים, שלצידם עוד 7,600 מתנדבים.

הצוותים הרפואיים טיפלו ביותר מ 400 אלף עולי רגל, ונוסף לטיפול במעל 8,000 עולי רגל שנפגעו מהחום הכבד, ויותר מ 1,600 טיפולי דיאליזה לחולי כליות, בוצעו בין היתר ביצעו 50 ניתוחי לב, 800 צנתורי לב, ובוצעו טיפולי רפואה דחופה לפצועי תאונות דרכים ותאונות אחרות.

 

אציין שבערב הסעודית שעושה בשנים האחרונות צעדים גדולים כדי לקדם שירותים מתקדמים וטכנולוגיים, וכחלק מחזון 2030 של יורש העצר MBS, הופעל לראשונה בחג’ גם “בית החולים הווירטואלי” (مستشفى صحة الافتراضي = SEHA Virtual Hospital) שהוקם בשנה שעברה, הנחשב לבית החולים הגדול מסוגו בעולם, ושסיפק שירותי רפואה מרחוק למעל מ 4,000 עולי רגל ותמיכה לבתי החולים והמרכזים הרפואיים במכה.

אציע לכם לעקוב אחר הסיכומים השונים שיצאו השנה על תקופת החג’, ויש להניח שנראה סיכומים נוספים הכוללים חידושים טכנולוגיים שעוד לא נראו כמותם, ושייתנו לכם הצצה על העתיד של ערב הסעודית, שעושה לפי תוכנית סדורה, צעדים עקביים למימוש חזון 2030 של יורש העצר, שבמערב אוהבים לשנוא, ורבים מבני עמו הולכים בדרכו ומחכים לראות במה עוד ייטיב עם עמו ועם הממלכה.

Hajj 2023: Saudi Arabia ends limit on pilgrim numbers - World Aaj English TV

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון   קרדיט לתמונה: חאג’ און ליין