מצרים מבקשת את עזרת הודו לייצור טילים, מטוסי התרעה מוקדמת ומטוסי קרב

בעבר הלא רחוק הנשיא א-סיסי עמד בראש משלחת רמת דרג שכללה את שרי החוץ, החשמל והאנרגיה המתחדשת, תכנון ופיתוח כלכלי ותקשורת וטכנולוגיית מידע שהגיעה להודו.

הם נפגשו עם הקהילה העסקית ההודית בניו דלהי וחשפו את התמריצים שמציעה ממשלת מצרים למשקיעים באזור הכלכלי של תעלת סואץ.

ביקורו הראשון של הנשיא סיסי בהודו פתח אופקים חדשים ורחבים ליחסים הרב-גוניים בין הודו למצרים. זו ההזדמנות שהודו ומצרים רצו לנצל ולתרגם הלכה למעשה.

מהם המאפיינים של הקשר החדש, וכיצד ניתן להפוך אותו למעשי ולממש אינטרסים גדולים יותר לשתי המדינות והאזור? עניינים אלה הביאו את ראש הממשלה מודי למצרים לשיחה עם הנשיא סיסי וצוות השרים והמומחים שלו.

תחום חדש של שיתוף פעולה בין שתי המדינות הוא שיתוף הפעולה שלהן ביכולות צבאיות. הודו במקום הרביעי, ומצרים במקום ה-14 במדד כוח האש העולמי. במהלך ביקורו של Rajnath Singh בקהיר בספטמבר 2022, שתי המדינות הסכימו להמשיך ולחלוק טכנולוגיה ושיטות עבודה מומלצות יחד עם הצורך בייצור משותף במסגרת שיתוף הפעולה הביטחוני המשותף עם מצרים.

מצרים מעוניינת להרחיב את הייצור המקומי שלה ולקבל סיוע טכנולוגי מהודו בייצור טילים, מערכת התרעה מוקדמת ומטוסי קרב. התרגילים המשותפים בין הצבאות יוגברו כדי לאפשר לשני הצדדים להחליף ידע צבאי ולבנות יכולות במאבק באיומי ביטחון מסורתיים ולא מסורתיים.

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי

קרדיט: דפנס ערביכ    קרדיט לתמונה: דובר ממשלת מצרים