מפקד משמרות המהפכה: אויבי איראן רוצים להפוך אותנו לסוריה

המפקד העליון של משמרות המהפכה האיראניים, האלוף חוסיין סלמי, סבר שאויביה של איראן רוצים להפוך את הערים האיראניות כמו הערים הסוריות, ויש להם תוכנית לערער את היציבות במדינה.

ככל הנראה מפקד משמרות המהפכה עיוור לתפקידה של טהראן בהשמדת ערים סוריות והקמת עשרות מיליציות עדתיות במדינה מאז 2011 במטרה לדכא את המהפכה הסורית. 

סלאמי אמר בטקס צבאי היום, יום שני, 26 ביוני, כי “הערים הסוריות הן מודל של מה שהאויב רוצה עבור העם האיראני… המדינות רוצות שאיראן תהיה ענייה, עם כלכלה הרוסה וביטחון מעורער, להפוך נשים לאלמנות, ולהפוך ילדים ליתומים… זו המנטליות המרושעת של האויבים נגד העם האיראני, מה שכמובן נכשל עד כה”, כך לפי סוכנות “מהר” האיראנית.

הוא הוסיף: “אנחנו עומדים מול אויבים גדולים הניצבים מולנו ויש להם תוכנית מבשרת רעות נגדנו, וכן הם שואפים לפלג מדינות מוסלמיות… אנחנו כל הזמן מודעים לתוכנית שלהן ולכן אנחנו מטפלים בהן”, כפי שטען. 

ראוי לציין שאיראן הייתה מעורבת ישירות לצד המשטר הסורי במלחמתו נגד העם הסורי מאז 2011, סיפקה לו כסף, אנשים ונשק, והקימה עשרות מיליציות עדתיות מאיראן, מעיראק, מלבנון, מפקיסטנין ומאפגניסטן, על מנת לשמר על המשטר הסורי ולמנוע את נפילתו, ולמיליציות אלו תפקיד מרכזי בהשמדת כמה אזורים בסוריה ועקירת מאות אלפי סורים מבתיהם.

קרדיט: בלדי ניוז