חשבתם שבישראל מחירי הדירות בלתי אפשריים? אז תראו מה קורה בסוריה!

הכלכלן, עמר יוסף, אמר שעובד בסוריה צריך 350 עד 400 שנה כדי שיוכל לקנות בית, בתנאי שיקבל את משכורתו ללא עלייה במחירי הנדל"ן.

הוא הוסיף כי הסיבה לעליית מחירי הנדל"ן היא הירידה בכוח הקנייה של הלירה הסורית, כלומר; בעבר נהג אדם לשכור את ביתו בחמשת אלפים לירות ולרכוש סל מזון שהספיק לו לחודש, ואילו היום, אם הוא שוכר את הבית במיליון לירות, סל המזון שהוא קונה לא מספיק ל-10 ימים. 

הוא ציין כי מחירי המלט וחומרי הבניין אינם משפיעים על מחירי הנדל"ן, מכיוון ששטח הנכס הוא זה שמעלה את מחירו. לדוגמה, מחיר בית באזור אל-מליכי שווה ערך למיליון דולר, בעוד שמחירו של בית דומה באותו שטח ובבניין מודרני באזור אלמזה 86 או באל-דיילה שווה ערך ל-20 או 30 אלף דולר, לפי מה שדווח בתחנת הרדיו הפרו-ממשלתית ערבסק – "أرابيسك" .  

הוא הדגיש כי העובד במשרדי הממשלה במשטר צריך בין 350 ל-400 שנה לרכישת בית, בתנאי שיקבל את מלוא משכורתו ומחירי הנדל"ן לא יעלו, ולכן, "אנו עומדים בפני משוואה בלתי אפשרית".

הכלכלן, עאמר שחדה, אמר בעבר שהמחירים עלו פי 161 מאז 2011, וכדי להשוות זאת להיום שכר המינימום צריך להיות 1.5 מיליון לירות סוריות. "אני לא צופה שהמשכורות יעלו ביותר מ-40%, וסוריה זקוקה למדיניות מוניטרית מתאימה.

קרדיט: בלדי ניוז