אתנחתא מוזיקלית – ראפ איראני

בהמשך למאמר שבפוסט הקודם, ולמען האיראנים המוחים על אף סכנה ממשית לחייהם, אצרף קישור לשיר המחאה “זעקה לחופש ” (فریاد آزادی = Shout of Freedom) של Justina שם הבמה של Farima Habashizadehasl זמרת ויוצרת איראנית, מתנגדת משטר קולנית, שלא מפחדת לומר שהמשטר מפחד מאנשי התרבות והרוח, מיוצרים ומזמרים.

השיר עלה לרשת כבר בחודש מרץ, אבל בעקבות שיחה שהייתה לי לאחרונה, שבה שוב התברר לי ששירים רבים של מחאת החופש והדרישה להחלפת המשטר, פשוט לא מוכרים, (כפי שגם הזכרתי בפרק השני של הפודקאסט בינת חלאל ) אז החלטתי להכיר לכם את אחד משירי המחאה הקצביים, ושימו לב גם לשמות קורבנות המחאה המוזכרים.

Farima Habashizadehasl - Festival - Trästockfestivalen | LinkedIn

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

 

מילה קטנה על הזמרת המוכשרת שכבר בילדותה נמשכה למוזיקת היפ הופ ולשירת ראפ, ובגיל 13 החלה לכתוב שירים ולהלחינם. באיראן כמו באיראן, זמרת – שירת נשים לא ממש “מסתדר” אצל המולות, והיא נאלצה לעזוב-לברוח מאיראן לאחר שנעצרה כי העזה לשיר, למרות האיסור על נשים לשיר שלא במסגרת מקהלה, ונאמר לה שאסור להמשיך לשיר, אחרת היא תיכלא.

היא מצאה מקלט זמני בגאורגיה שם חיה מספר שנים, ולאחר קשיים ומגבלות רבות על פליטים איראנים חסרי מעמד במדינה, עברה לשוודיה שם זכתה למקלט פוליטי, וכשהחלה המחאה הנוכחית לאחר הירצחה של מהסא אמיני, היוצרת המוכשרת משמשת כאחד מקולות המחאה, גם בשירים, גם בראיונות לעיתונות המערבית, ובפעילויות נוספות.

קרדיט: מבט למזרח התיכון