הצביעות חוגגת: שר החוץ הסעודי קורא מטהרן לאזור נקי מנשק להשמדה המונית

הצביעות בשיא תפארתה. 2 מדינות המשקיעות מאות מיליארדי דולרים להשגת נשק גרעיני משלהם , ואפילו לא חושבות להרפות מהמירוץ , קוראות לפרז את המזרח התיכון מנשק שכזה. 

הם לא מתכוונות למה שהן מצהירות. ממש לא!

שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, הדגיש, ביום שבת, את החשיבות של שחרור המזרח התיכון מנשק להשמדה המונית, בתחילת ביקורו בטהרן, לאחר שבע שנים של ריחוק בין שתי המדינות.

פייסל בן פרחאן אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו האיראני אמיר עבדולהיאן בטהראן כי "הביקור הוא המשך להסכם לחידוש היחסים בין שתי המדינות שנחתם בבייג'ינג" במרץ האחרון.

שר החוץ הסעודי הוסיף, "נמשכת כעת העבודה לחידוש פתיחת משלחות דיפלומטיות וקונסולריות בשתי מדינות", וציין כי "פתיחת השגרירות הסעודית בטהרן תהייה בקרוב".

הוא הדגיש כי "היחסים בין שתי המדינות מבוססים על כבוד מלא והדדי לעצמאות ולריבונות, אי התערבות בענייני פנים ועמידה בחוק הבינלאומי ובאמנת האומות המאוחדות וארגון שיתוף הפעולה האסלאמי".

 

השר הסעודי הדגיש את החשיבות של "שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בנושא ביטחון אזורי, במיוחד אבטחת חופש השייט ואבטחת נתיבי המים, ואת החשיבות של שיתוף הפעולה כדי שהאזור יהיה נקי מכל נשק להשמדה המונית".

בן פרחאן הגיע השבת לטהראן לביקור קצר כדי לקדם את הפיוס שהושג בחודשים האחרונים בין טהראן לריאד, לפי התקשורת האיראנית.

הוא אמור להכריז על פתיחתה מחדש של שגרירות סעודיה באיראן לאחר שטהראן ביצעה מהלך דומה ב-6 ביוני.

הממלכה ניתקה את היחסים עם איראן ב-2016 לאחר שמפגינים באיראן תקפו נציגויות דיפלומטיות סעודיות, על רקע הוצאתו להורג של איש הדת השיעי הסעודי נמר אל-נימר.

לאחר שנים של אי הסכמה, חתמו שתי המדינות על הסכם פיוס מפתיע בסין ב-10 במרץ. מאז, סעודיה שיקמה את היחסים עם סוריה, בעלת בריתה של טהראן, והגביר את מאמציה לשלום בתימן, שם היא מובילה קואליציה צבאית נגד החות'ים הנתמכים על ידי איראן כבר שנים.

إقامة منطقة خالية من الأسلحة النووية في الشرق الاوسط

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: אלנבאא'