מעבד קוונטי מתוצרת איראן- עוד שקר נחשף מבית מדרשה של האימפריה הפרסית

אוניברסיטת האימאם חומייני למדע וטכנולוגיה ימית (RA) חשפה את מה שנקרא “מוצר אלגוריתם המעבד הקוונטי הראשון”. אבל לא עבר זמן רב עד שההצהרה הזאת התבררה כשקר מוחלט.

בנוכחות הבריגדיר האיראני חביבאללה א-סיירי, סגן מתאם צבא הרפובליקה האסלאמית (ומפקד חיל הים לשעבר), בחנה האוניברסיטה “מעבד קוונטי”. אורכו של הלוח המדובר הוא רק כמה סנטימטרים מכל צד, עם מפזר חום עגול רדיאלי, אם כי הוא נראה מעט בסיסי מכדי להציג כל סוג של כוח עיבוד קוונטי בפני עצמו.

זמן קצר לאחר ההכרזה הזו, גבריאל Noronha, יועץ מחלקת המדינה האמריקאית לשעבר בנושא איראן, גילה כי “המעבד הקוונטי” הזה הוא למעשה לוח פיתוח זמין באופן נרחב.

“אתה יכול גם להשיג את ה’מעבד הקוונטי’ הזה במחיר נמוך של $589 באמזון”, הוא הסביר. הוא אפילו הוסיף צילום מסך של עמוד אמזון, למקרה שמישהו ירצה לקנות מוצר דומה לעצמו.

מסתבר שהלוח הוא ZedBoard Zynq-7000, והמפרט האמיתי שלו רחוק מלהפעיל מעבד קוונטי. המפרט כולל לוח אם qubits מובנה, 256GB דיסק, 512MB DDR3 RAM ומעבד ARM Cortex-A9 כפול ליבה בלבד.

“כדי להתמודד עם איומים עתידיים, יש צורך לשים לב לטכנולוגיות המתפתחות והמובילות”, טענה סוכנות הידיעות האיראנית תסנים. היא גם ציינה את השימוש בסכמה כדי “להתמודד עם הונאה אלגוריתמית במערכות מיקום ספינות שטח”.

זו לא הפעם הראשונה שאיראן מנסה להצהיר על פריצת דרך טכנולוגית. הטענות האחרונות של איראן כאילו היא פיתחה גלאי לנגיף  COVID-19 התבררו כמזויפות, שכן המכשיר נמכר כחלק מהונאה המוכרת ברחבי המזרח התיכון.

תמונה

קרדיט: ערביכ דפנס