הערכה בסוריה:תרגיל נרחב של ח"א הישראלי שהחל בתקיפה בנשק חדש

שלשום בלילה הגיעו דיווחים על תקיפה אווירית נרחבת על מפקדות אירניות באזור אלבוכמאל שבמזרח סוריה. בשלב הראשוני לא היה ברור זהות התוקפים אך אחרי שהאמריקאים הכחישו כל קשר לתקיפה החלו האצבעות מופנות לעבר ישראל.

 

ככל שעבר הזמן הלכו הדברים והתבררו יותר ויותר .

על פי מספר דיווחים למעלה מ-100 אנשי צבא נהרגו באתרים המותקפים הנמנים על צבא סוריה,המיליציות השיעיות,החיזבאללה ומומחי צבא של משמרות המהפכה האירנים.

בין ההרוגים שזוהו היו כמה קצינים בכירים סורים.עדיין לא ברורה זהותם של ההרוגים האירנים.

אמצעי התקשורת הערביים,שנוכחים לדעת את עוצמת הפגיעה באירן במתקפה זאת מנסים להסביר את הרקע לתקיפה ואת מטרותיה.

היות וכל מה שקרה עדיין לוטה בערפל קרב סמיך הרי שההסברים המלומדים אינם אלא דעותיהם האישיות של הפרשנים.

אחד הבלוגרים הערביים מעלה תאוריה מעניינת המגובה בנתוני אמת.

הבלוגר יודע לספר כי אתמול בשעה 07:00 בבוקר החל תרגיל רחב ממדים בחיל האוויר הישראלי שכלל עשרות מטוסי קרב מדגמי אפ-15 ו-אפ-16 ואפ-35 ושנועד לשפר את היכולות הקרביות של הטייסים . במהלך התרגיל יירו הטייסים טילי אוויר -אוויר חיים ,כולל טילי AIM-120 וטילי פיתון-5 מתוצרת חברת רפא"ל הישראלית . המטרות שנבחרו לירי טילים חיים אלו היו כלי טייס בלתי מאויישים המדמים מטרות נעות. אזור התרגיל והירי החי הנו מזרח הים התיכון.

היום,היום השני לתרגיל,יתרכז חיל האוויר הישראלי על טקטיקות לחימה להשגת עליונות אווירית ,בשמי מזרח הים התיכון ,וטייסי האפ-35 יקבלו את ההזדמנות לירות טילי אוויר-אוויר חיים וזאת בפעם הראשונה מעל אזורים ימיים בין לאומיים.

במהלך היום הראשון של התרגיל המריאו משדה התעופה הצבאי-נבטים לפחות 4 מכליות אוויר מדגם KC-707 של טייסת 120 והשתתפו בתרגיל האווירי הגדול. המטוסים שזוהו היו בעלי מספר כנף : 264,275,290 ו-295 שתדלקו את מטוסי האפ-15,אפ-16 ואפ-35 שהשתתפו בתרגיל.

כל המידע המפורט לעיל ,שפורסמו על ידי מקורות ערביים,הביא רבים מהם להעריך כי היו אלו מטוסי חיל האוויר הישראלי שתקפו את המפקדות האירניות במזרח סוריה. גורמים ערביים אף טוענים כי על פי מקורות אמריקאים אפשר וחיל האוויר הישראלי עשה טבילת אש ראשונה לטילי האוויר-קרקע החדישים שלו שהותאמו במיוחד למטוסי האפ-35 ובין היתר נבדקו יכולות הטיל בירי לעבר המפקדות האירניות במזרח סוריה באותו לילה.

הפעילות האווירית הישראלית האינטנסיבית,במסגרת התרגיל, שמשה גם ככיסוי לתקיפה בסוריה-כך הם מעריכים.

בתמונה נראית בעיגול אדום המטרה שנבחרה ומתחתיה נראים שרידי המבנה לאחר פגיעה מוצלחת.

טבילת אש ראשונה בהחלט מוצלחת ביותר!!

כתיבת תגובה