בזמן המתיחות עם איראן הטליבן שלח לגבול 2,000 מתאבדים ו-20,000 לוחמים

רשת הטלוויזיה האמריקאית פוקס ניוז דיווחה כי הטליבן האפגני פרס 2,000 מחבלים מתאבדים ו-20,000 לוחמים לאורך גבול שתי המדינות במקביל למתיחות הארגון עם הרפובליקה האסלאמית של איראן לפני שבועיים.

הסכסוך בין כוחות הטליבאן לשומרי הגבול האיראניים הסתיים ב-6 בח'ורדאד עם שני הרוגים בצד האיראני ולוחם אחד של הטליבאן, ולאחר ביקור משלחת צבאית של הרפובליקה האסלאמית של איראן בקאבול.

אבל לסלי מרימן, מנהל ארגון ללא מטרות רווח בתוך אפגניסטן, המצטט את מקורותיו במדינה, אמר לאתר החדשות של פוקס ניוז כי בסוף מאי, לפני כשבועיים, שלח הטליבאן 2,000 מחבלים מתאבדים יחד עם 20,000 לוחמים חמושים לאזורי הגבול עם איראן.

קרדיט לתמונה: https://www.dideo.ir/

 

זו ככל הנראה הפעם הראשונה בה מתפרסם דיווח על הימצאות מחבלים מתאבדים ומספר רב של לוחמי טליבן בסמוך לגבולות איראן.

לפי פוקס ניוז ביום ראשון, 21 ביוני, במהלך הסכסוך האחרון בין הטליבן לאיראן, סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו כי הטליבן שלח מספר רב של טנקים וכלי רכב משוריינים אמריקאים ,שנותרו מנסיגת החיילים מאפגניסטן, לגבולות איראן.

אל"מ רוב לודוויק, דובר משרד ההגנה של ארצות הברית, אישר כי נעשה שימוש בכלי רכב אמריקאיים ובציוד אחר על ידי כוחות הטליבאן ואמר: אלפי כלי רכב נרכשו עבור צבא אותה מדינה תוך שימוש בכספים לחיזוק כוחות הצבא של אפגניסטן, במהלך 16 שנים, מתוכן 32 סוגי כלי רכב הם טקטיים. בנוסף הוא העריך, מתוך מה שנראה בסירטונים כי הציוד הצבאי האמריקאי שננטש נמצא במצב גרוע כרגע.

فاکس‌نیوز: طالبان در زمان درگیری ۲ هزار بمب‌گذار انتحاری به مرز ایران  فرستاده بود

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות