מנהיג עלואווי: “אזרחי סוריה שבישראל חיים חיי יוקרה בהשוואה לעם הסורי”

פעיל פוליטי ידוע בסוריה, מהעדה העלווית, בשאר ברהום, שמוצאו מהחוף הסורי, לעג למשכורות הנמוכות באזורי המשטר, וכי “מי שחיים תחת שלטון הישראלים באזורי הגולן של סוריה הם האנשים שהרוויחו בגדול ולא אלה שנשארו בשאר חלקי סוריה”. 

ברהום אמר שמי שחיים תחת שלטון ישראלי, בין אם ברמת הגולן, בירושלים ובעזה, הם האנשים שחיים בצורה הטובה ביותר, ושכר המינימום שלהם הוא לא פחות מ-400 עד 600 דולר אמריקאי, ותהה, “אם ניתן למישהו את האפשרות לחזור לחיק המולדת כדי לקבל שכר חודשי של 12 דולר, האם הוא יסכים ויבוא?”.

ברהום אמר: “אילו ישראל הייתה כובשת את אזור “עין שיקאק” בג’אבלה באזור הכפרי של לטקיה, היום השכר של האזרח הנמוך ביותר היה עומד על לא פחות מ-400 דולר”.

הוא ציין כי מי שחיים תחת שלטון הישראלים נהנים היום מחיים יוקרתיים, שכן יש להם חשמל זמין מסביב לשעון, בנוסף לזמינות של דלק מכל הסוגים ובכל עת”.

במהלך נאומו התייחס ברהום לדבריה של היועצת של אסד, בותיינה שעבן, שהצהירה כי היא “תלך יחפה לירושלים לאחר שחרורה”, אבל את זה היא אמרה רק כי היא מאמינה שירושלים לא תשוחרר.

 

לאחרונה הטיל בברהום על ראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, את האחריות לתנאי החיים הירודים, הפסקות החשמל והאינפלציה בסוריה, וסירב להטיל את האחריות על ממשלת המשטר, המותקפת בדרך כלל על ידי תומכי ונאמני המשטר, ואפילו התקשורת הרשמית המזוהה עם המשטר כזאת שאחראית לכל הכאוס במדינה.

 

האזורים שבשליטת המשטר הסורי סובלים ממחסור גדול בשירותים בסיסיים, בנוסף לעלייה משמעותית במחירי הסחורות, הדלק והחשמל וירידה בזמינותם, במקביל לירידה משמעותית בשווי החליפין של המטבע הסורי וערך הקנייה החלש שלה.

الناشط بشار برهوم يتهكم على قرار حكومة الأسد بإلغاء العمل بالتوقيت الشتوي -  YouTube

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונה: סוריה טי וי