האם ישראל יצאה לוזרית? ארצות הברית מתכננת לחזור לאונסק"ו בחודש הבא

ארצות הברית חייבת סכום גדול לארגון בגין פיגורים בתשלומים

ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם (UNESCO) הודיע ​​היום, שני, כי ארצות הברית מתכוונת להצטרף אליו שוב, החל מיולי, כדי להפוך דף למחלוקת של עשור עם הגוף ממנו פרשה וושינגטון ב-2018 .

"זהו צעד חזק שמשקף אמון באונסקו ובפלורליזם", אמרה מנכ"לית אונסק"ו, אודרי אזולאי, בעודה מעדכנת את נציגי המדינות החברות בגוף בפריז על החלטתה של וושינגטון לחזור.

ממשל של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע ​​כי ארה"ב תצטרף שוב לאונסק"ו לאחר היעדרות של חמש שנים מאז תקופת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי היא מסרה מכתב בסוף השבוע שעבר בבקשה לקבלה מחדש לארגון שבסיסו בפריז.

היא הוסיפה כי המכתב, שנכתב על ידי ריצ'רד ורמה, סגן שר החוץ האמריקני לענייני מינהל, מיום 8 ביוני, "מכיל את התוכנית המוצעת של ארה"ב להצטרף מחדש לארגון".

"כל פעולה כזו תדרוש אישור של חברי אונסק"ו הקיימים. אנו מבינים שהנהלת אונסק"ו תעביר את הצעתנו למדינות החברות בימים הקרובים", נכתב בהודעת המשרד. פרטי ההצעה לא התפרסמו.

ראוי לציין כי ארה"ב חייבת סכום גבוה לארגון עקב פיגורים בתשלום האגרות.

 

בתחילת השנה, הממשל האמריקני הקצה 150 מיליון דולר במסגרת תכנית התקציב הנוכחית שלו כדי לשלם עבור עלויות החזרה לאונסק"ו.

היחסים בין ארה"ב לאונסקו היו סוערים בארבעת העשורים האחרונים לאחר חילוקי דעות בעיקר על נושאים אידיאולוגיים במהלך המלחמה הקרה והסכסוך הפלסטיני-ישראלי.

הנשיא לשעבר רונלד רייגן פרש מאונסק"ו ב-1983, אך הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש הצטרף מחדש ב-2002.

טראמפ פרש מהארגון ב-2017, כשהוא מצטט את הטייתו ,לכאורה, נגד ישראל. ישראל הודיעה על פרישתה במקביל, והיא נכנסה לתוקף בינואר 2018.

يونسكو - ويكيبيديا

קרדיט: אלערביה   קרדיט לתמונה: ויקיפדיה