מצעד האיוולת : אירופה שילמה 30.1 מיליארד יורו למימון פרויקטים בסוריה

דובר האיחוד האירופי למזרח התיכון וצפון אפריקה, לואיס מיגל בואנו, הדגיש כי המטרה העיקרית של "ועידת בריסל השביעית", שתתקיים ב-14 וב-15 ביוני הקרוב, היא לשמור על סוריה בראש סדר היום הבינלאומי, ולהבטיח המשך עניין ותמיכה בסוריה ברמה הבינלאומית.

בימים רביעי וחמישי תארח בירת בלגיה את ועידת בריסל השביעית לתמיכה בעתיד סוריה והאזור, כדי להבטיח המשך תמיכה בעם הסורי.

לדברי מיגל בואנו, ועידות בריסל הפכו במהלך השנים להזדמנות לאשר מחדש את תמיכת הקהילה הבינלאומית בעם הסורי במסגרת התהליך המדיני שמוביל השליח המיוחד של האו"ם, ובהתאם להחלטות האו"ם הרלוונטיות.

בואנו אמר כי האיחוד האירופי והמדינות החברות בו, מאז תחילת המשבר ב-2011, היו התורמים הגדולים ביותר לפעילות הומניטרית וחיזוק העם הסורי, וגילה כי האיחוד שילם יותר מ-30.1 מיליארד יורו למימון פרויקטים בכל אזורי סוריה, בנוסף למדינות השכנות לסוריה.

הוא ציין כי הכנס מהווה גם "הזדמנות לגייס תמיכה כספית" כדי לענות על צרכים הומניטריים, ולחזק את האיתנות של העם הסורי והקהילות המארחות באזור, בנוסף להיותו פלטפורמה להשתתפות נציג של החברה האזרחית הסורית, באמצעות מה שמכונה "יום הדיאלוג" בישיבת השרים.

הוא שב ואישר כי "הסכסוך רחוק מפתרון, והמצב בסוריה ובאזור נותר קריטי".

משקיפים סבורים כי ועידת בריסל מעוררת מתיחות פוליטית בין מדינות שונות, היות ומערבים את הנושא ההומניטרי על מנת להשיג מטרות פוליטיות.

60 مليون يورو.. هل تسهم مساعدات للاتحاد الأوروبي في حل أزمات اللبنانيين؟ -  31.03.2023, سبوتنيك عربي

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונה: ספוטניק