ברגע שסדאם חוסיין נכנס לחדר ההוצאה להורג…. פרטים חדשים

חליל אל-דולאימי, ראש צוות ההגנה לשעבר של נשיא עיראק לשעבר, חושף פרטים חדשים לרשת אלערביה על הרגעים האחרונים בחייו של סדאם חוסיין.

"התפרקתי בבכי"

אל-דולאימי מדבר בתכנית של רשת "אל-ערביה", על הרגעים שבהם סדאם חוסיין נכנס לחדר ההוצאה להורג, ואומר: "בכיתי חזק מאוד כשהוא נתן לי מבט אבהי של פרידה", והדגיש שסדאם לא היה עצבני.

הוא גם חושף סודות שסופרו לראשונה על הניסיונות לשחרר את נשיא עיראק לשעבר מהכלא ופרטים על תלייתו וקבורתו, ומתאר את צוות ההוצאה להורג כ"אספסוף".

הצגה אמריקאית

הוא מתייחס למכתב שקיבל מארה"ב, הכולל הצעה לעזוב את עיראק, לאחת מ-3 מדינות ערב, וחשף שנשיא לוב המנוח מועמר קדאפי בכה 3 פעמים במהלך פגישתו עם ראש ההגנה אל-דולאימי – כשסיפר לו שסדאם בכלא.

העו"ד אמר עוד כי סדאם חוסיין קיבל את גזר דין המוות בחן וסירב ליטול תרופות הרגעה כלשהן, וכששמע את פסק הדין אמר: "אני כבר התגרשתי מהחיים עוד בשנת 1959".

קרדיט: אלערביה

 

הודעות מוצפנות

אל-דולאימי חשף בעבר כיצד נשיא עיראק המנוח נהג לתקשר עם ההתנגדות העיראקית ולהעביר מסרים מוצפנים אליה ולעם העיראקי בכלל מכלאו האמריקאי.

אל-דולאימי אמר כי הוא ואחרים היו החוליה המקשרת בינו לבין מנהיגי ההתנגדות העיראקית, כולל כמה ממפקדי הצבא העיראקי, שכן הוא נהג לספק לו מידע בצורה מוצפנת במהלך פגישותיהם במהלך ישיבות המשפט שלו.

 

"הוא יודע את כל הפרטים"

הוא הוסיף כי נשיא עיראק המנוח ידע את כל הפרטים על פועלה של ההתנגדות העיראקית וכיצד היא פועלת, ומי מנהל ומוביל אותה, ולעתים שלח אליה את הודעותיו והנחיותיו בחקירותיו הפומביות, לעתים במישרין ולעתים בעקיפין.

הוא גם הסביר כי רוב ההודעות הללו הועברו בצורה מוצפנת וחסויה ביותר, והדגיש כי השתמש בכמה מונחים שקוראים להם לעמוד איתן, כמו "הכוחות המזוינים של המוג'אהדין", ומונחים נוספים, שחלקם גלויים, בעוד שאחרים היו מוצפנים.

 

"תחת עיניהם של האמריקאים"

בעבר סיפר ד"ר חליל אל-דולאימי, לשעבר ראש ההגנה של נשיא עיראק לשעבר סדאם חוסיין, על הדברים הבולטים ששמע מסדאם בכלא ובמהלך משפטו.

אמנם משימתו של אל-דולאימי לא הצטמצמה רק להגן על סדאם, אלא הוא העביר אליו מידע בדרכים מוצפנות, והאחרון עשה את אותו הדבר, תחת עיניהם של קציני מודיעין אמריקאים, ולעתים באמצעות כתבי טענותיו בישיבות בית המשפט.

קרדיט: רשת אלערביה