סרטון "מטוסי קרב מצריים פרוסים בגבולות ישראל" . האמת מאחורי הפייק

ימים לאחר הריגתם של שלושה חיילים ישראלים על ידי קצין ביטחון מצרי שחוסל מאוחר יותר על גבול ישראל עם מצרים, עמודים ברשתות החברתיות פרסמו קטע וידאו שלדבריהם הראה פריסת מטוסי קרב מצריים ליד גבול ישראל.

מתברר כי הדיווח שגוי והסרטון צולם לפני שמונה שנים ומציג בסיס אווירי בדרום קוריאה.

בסרטון נראים מטוסים צבאיים רצים על המסלול בשדה תעופה לפני שהם ממריאים לטיסתם.

אלו שהעלו את הסרטון כתבו: "הצבת כלי טיס מצריים בגבולות מצרים-ישראל, וכמה מערכים של כוחות הצבא המצרי, והכרזה על מצב כוננות בצבא הישראלי".

צילומי קרב אינם מיועדים למטוסים מצריים
צילומי מטוסי קרב אינם של מטוסים מצריים

הפצת הסרטון הזה הגיעה לאחר הריגתם של שלושה חיילים ישראלים, שנורו על ידי קצין ביטחון מצרי, שחוסל מאוחר יותר באזור גבול ישראל עם מצרים.

 

א-סיסי דן עם נתניהו ב"תיאום" לאחר תקרית הירי בגבול

שלשום קיבל נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי שיחת טלפון מראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בנוגע ל"תקרית הירי שהתרחשה בגבול מצרים-ישראל בשבת". כך מסר דובר הנשיא אחמד פהמי, בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו.

בלשכת נתניהו אישרו את השיחה וציינו כי א-סיסי "הביע את תנחומיו העמוקים" וכי ראש ממשלת ישראל הודה לנשיא מצרים על "מחויבותו לחקירה מעמיקה ומשותפת של אירוע זה", וכי שני הבכירים הדגישו את "מחויבותם לחיזוק השלום ושיתוף הפעולה הביטחוני".

 

סרטון וידאו

לגבי הסרטון המסתובב, הוא ישן ואינו מציג כלי טיס צבאיים מצריים.

לאחר בדיקת הסרטון התברר כי הוא פורסם בשנת 2014 בערוץ היוטיוב הנושא את שמו של בסיס התעופה האמריקאי Kunsan.

בנוסף, משרד ההגנה האמריקני הפיץ את אותם קטעי וידיאו שמראים מטוסי קרב ממריאים מבסיס האוויר קונסאן בדרכם להשתתף בתרגילים צבאיים במסגרת הכוח לשמירת השלום באזור אסיה-פסיפיק.

קונסאן הוא בסיס אווירי של חיל האוויר האמריקני, הממוקם בסמוך לעיר גונסאן בדרום קוריאה.  (קרדיט: אלחורה)