נחשף במקרה: פרטים על מעצר אחד ממרגלי המוסד הגדולים בשדה התעופה ביירות

נושאי הריגול והמודיעין עדיין מעסיקים את התקשורת הערבית, במיוחד בכל הנוגע למיליצית חיזבאללה ולישראל, שעושה כל שביכולתה להשיג מידע ולו קטן על חיזבאללה, מאגרי הנשק שלו, מיקומיו והשיטות בהן הוא מתאמן.  

אתר החדשות  "קבצי לבנון" פרסם פרטים על מעצרו של סוכן המוסד (חסיין ג'), שנעצר לפני שנתיים באזור חמרה בבירה ונשלח לכלא באישומים של קידום ומכירת סמים, אבל הדבר המוזר הוא שהאמת שלו התגלתה במקרה אחרי כמה ימים בלבד ושהתברר כי הוא ריגל אחרי מדינת לבנון וחיזבאללה ועמדותיהם בנמל התעופה של ביירות.

 

לפי האתר, חסיין החל את עבודתו במוסד משנת 2019 ועד למועד מעצרו באפריל 2021, אז זיהה המודיעין תקשורת באמצעות מסנג'ר בין מספר לבנוני למספר השייך לסוכן של המוסד הישראלי שהונפק ע"י משרד המשפטים בביירות מה שסייע לחשיפת המתקשר , שהיה באותו זמן עצור באשמה של סחר בסמים , שהוא ככל הנראה אחד המרגלים הקשורים לישראל.

אתר החדשות – "תיקי לבנון" ציין כי הכל התחיל כאשר חסיין, בן 31, שעבד כטכנאי תחזוקת גנרטורים בשדה התעופה של ביירות, פרסם מודעה בפייסבוק שבה הוא רוצה למכור את כלייתו כדי לממן ניתוח שבנו התינוק היה חייב לעבור, ולאחר מכן קצין המוסד פנה אליו תחת השם "ג'ורג'", בטענה שהוא רופא שעובד ברוסיה ובאפריקה ומוכן לעזור לו.

ג'ורג' השלה את הצעיר הלבנוני והבטיח לו עבודה בחברה העוסקת בתחזוקת גנרטורים, אבל זה מחייב קודם לערוך בדיקות מסוימות כדי לבדוק את כישוריו , כולל צילום גנרטור ליד מחסן של חברת מוסאווי ביישוב צ'ואיפאט כשהכביש מפריד ביניהם, ושליחת קואורדינטות ותמונות במייל. 

 

בנוסף, ג'ורג' ביקש פרטים על חייו וקרובי משפחתו של הסוכן הלבנוני, שנמצא קשור לתנועת אמל ומתגורר בצ'ואיפאת, וכי קרוביו עובדים בשירותי הביטחון, והוא מסר למודיעין הישראלי פרטים מדויקים אודות שדה התעופה של ביירות, דרכי הכניסה והיציאה ממנו, ומחסני הנשק של מיליציית חיזבאללה שם.

כמה ימים לאחר מכן, הרופא, לכאורה, התקשר באמצעות המסנג'ר ואמר לחסיין שהחברה אוהבת את הרזומה שלו ותעסיק אותו, ואז הוא שלח לו קובץ pdf המכיל מפת גוגל של אחד האתרים, וביקש ממנו לצלם, ולאחר השלמת המשימה, סכום של 800 $ הועבר דרך עסק של חלפנות כספים, ואז התקשורת בין שני הצדדים נותקה למשך יותר מחודש.

האתר ציין שהתקשורת בין הלקוח לרופא, לכאורה, נמשך זמן מה, שכן האחרון ביקש מהצעיר הלבנוני לצלם אזור ליד אצטדיון אל-ראיה עם הבניינים מסביב, כניסותיהם, חניונים, מצלמות מעקב, והנוכחות הביטחונית שם, ולאחר מכן הופסקה התקשורת שוב עד תחילת 2020.

קרדיט: ויקיפדיה

 

הופעתו של המוסד

האתר הלבנוני ציין כי חודש לאחר ביצוע שני המשימות, אדם יצר קשר עם חסיין והציג את עצמו כטוני, ואמר לו ישירות שהוא מהמוסד, והציע לו לעבוד עבור המודיעין הישראלי בתמורה לעזרה בנסיעה לאירופה עם משפחתו, הצעה שחסין הסכים לה.

קצין המוסד ביקש מחסיין לחזור לעבודתו בשדה התעופה בכל מחיר, מאחר שהאחרון עזב אותו עקב אירוע גניבה. כמו כן בירר איתו לגבי הבניינים החדשים שהושלמו בשדה התעופה, בניין הכשרת הטייסים, אזור המטען האווירי , מספר קומות המרתף, מיקום גנרטורים, חוטי תקשורת וחוטי חשמל, בנוסף להפעלת שירותי האבטחה בכל רחבי השדה.

חסיין אמר במהלך החקירה כי נראה לו שטוני הכיר היטב את הפרטים של אזורי נמל התעופה והסביבה כאילו הוא מהאזור, שכן הוא שאל אותו על כניסותיו למחוזות חאלדה ואל-אוזאי ומהעיר אל-עוזאי. צד מוסאווי, אל-ברקת ואל-קוקודי, ונמל אל-אוזאי לאורך מסלול הנחיתה, בתמורה ל-500 דולר.

 

לאיסטנבול

חסיין הסביר כי נסע לטורקיה, שם התגורר באיסטנבול לאחר הפיצוץ בנמל ביירות ב-2020, אך טוני כעס על כך והורה לו לחזור לביירות, ואז שינה את דעתו וביקש ממנו לנסוע לקפריסין, וכאשר הצעיר לא ציית, הוא ביקש ממנו להישאר שוב במקומו, בתנאי שיכסה את הוצאות שהותו.

בתחילת 2021, הוא הורה לו לחזור לביירות ולחזור לעבודתו בשדה התעופה, יהיה המשכורת אשר תהא, ולחסין לא נותר אלא להתקשר עם המנהל הוותיק שלו בחברת האנרגיה mets, בתקווה שיחזיר אותו לעבודה בגלל מצבו הכלכלי הירוד, והוא הביע חרטה עמוקה על הגניבה, ולכן הסכים המנהל בתנאי שיצטרף לסניף החברה באזור בחמון.

פחות מחודש לאחר חידוש עבודתו, הוא הסתכסך עם מנהליו ועזב את עבודתו לטובת אנשים שסחרו בסמים בלילה ועבדו בבית קפה במהלך היום עד שנעצר ב-6 ביוני 2021 על ידי המשרד למלחמה בסמים והואשם בהפצתם, ולאחר מכן נתפס עם הטלפון שבו תקשר עם המוסד.

במקביל גילה ענף המידע פעילות מודיעינית בין מספר טלפון לבנוני למספר טלפון ישראלי באמצעות אפליקציית מסנג'ר, מה שהביא אותם לעקוב אחר המתקשר בארמון המשפטים ולגלות שהמשתמש הוא חסיין ג' , ולאחר חקירה נחשפה האמת מאחורי פעילותו.

קרדיט: אוריינט ניוז