"ארה"ב חייבת להגיב בתוך איראן אם חיילים אמריקאים ייהרגו בסוריה"

"אם סוכנים או נציגי איראן יצליחו להרוג חייל מהכוחות האמריקאים המוצבים בסוריה, הנשיא ג'ו ביידן צריך להורות לצבא האמריקני להגיב על ידי פגיעה במטרה אחת או יותר בתוך איראן" כך כותב העיתון האמריקאי "וואשינגטון אקזמינר".

לפי ה"וושינגטון פוסט", דיווחי המודיעין האמריקני שהודלפו מצביעים על כך שמשמרות המהפכה האיראנים מתכוונים להשתמש במיליציות הפרוקסי שלה כדי לתקוף את צבא ארה"ב בסוריה.

המודיעין גם מצביע (באופן מהימן, בהתחשב בהיסטוריה הרוסית בעבר) שמוסקבה וטהראן משתפות פעולה כדי לגרש את ארצות הברית מסוריה.

אומרים שהאיום האיראני מתרכז סביב מה שנקרא פצצות חודרות שריון שהופכים למעשה כלי רכב משוריינים למלכודות אש קטלניות לחיילים שבפנים.

משמרות המהפכה של איראן השתמשו בפצצות אלה כדי להרוג מאות חיילים אמריקאים בעיראק ולפגוע במאות נוספים.

היחידה של משמרות המהפכה האחראית לעשות שימוש בפצצות אלו היא אותה יחידה שפיקחה על ההתקפות על כוחות ארה"ב בעיראק.

זוהי יחידת הפעולה הזרה הסודית של משמרות המהפכה, הנקראת כוח קודס.

כוח קודס פיקח על כמה מזימות התנקשות נגד בכירים לשעבר בממשל טראמפ כמו יועץ הביטחון לשעבר ג'ון בולטון ושר החוץ לשעבר מייק פומפאו.

למרבה הצער, ממשל ביידן עשה מעט כדי להרתיע את איראן מלממש מזימות אלו ואחרות.

 

כל זה חייב להשתנות

פקיד בכיר בממשל ביידן, רצוי הנשיא עצמו, צריך להבהיר היטב שכל התקפה קטלנית על כוחות צבא ארה"ב בסוריה תגרום לתגובה צבאית ישירה נגד יעדי משמרות המהפכה בתוך איראן.

מטרת האיום הזה לא תהיה לגרום למלחמה רחבה יותר, אלא לקיים מחדש מידה של הרתעה.

מנקודת מבטו האידיאולוגית הניזונה מדם, לאייתוללה עלי חמינאי יש תאווה מיוחדת לדם אמריקאי מאז הריגתו של המפקד לשעבר קאסם סולימאני בינואר 2020.

אבל חמינאי ומשמרות המהפכה הם רציונליים בסופו של דבר וימשיכו ללחוץ כל עוד הם יכולים לפני שהם ייפגעו.

אם מפקדת משמרות המהפכה או מרכז אימונים גדול ואנשי צוות קשורים יושמדו לאחר התקפה על מטרות אמריקאיות, חמינאי ומשמרות המהפכה ישקלו מחדש ביצוע התקפות עתידיות.

ביידן צודק כשהוא  מבקש לשמור על נוכחות צבאית של ארה"ב בסוריה, וכמפקד העליון של הכוחות המזוינים, עליו להיות מוכן גם להגן על חייהם של אלה שתחת פיקודו.

واشنطن إكزامينر: على الولايات المتحدة أن ترد داخل إيران إذا قُتل جنود أمريكيون في سورية

קרדיט לתמונה: דובר צבא ארה"ב