רוסיה קונה בחזרה חלקים של טנקים וטילים שיוצאו לחו"ל

נראה כי רוסיה רכשה טלסקופים, מצלמות וציוד לראיית לילה שייצאה בעבר למיאנמר והודו לשימוש בטנקים ובטילים שלה. , כך דיווח אתר החדשות Nikkei Asia, לאחר שניתח נתוני שחרור ממכס על משלוחים לרוסיה שנתקבלו על ידי מומחה המחקר האמריקאי ImportGenius, Exim Trade Data of India ומקורות אחרים. האתר מצא תיעוד של רכישות חוזרות של חלקים לטנקים וטילים רוסים שיוצאו למיאנמר והודו.

ייתכן שרוסיה ייבאה מחדש רכיבים כדי לשדרג את צי הטנקים שלה, בן 5,000 הכלים.

ארצות הברית, מדינות אירופה ויפן אסרו על ייצוא של סחורות עם שימוש צבאי פוטנציאלי לרוסיה מאז פלשה האחרונה לאוקראינה בפברואר 2022.

לדוגמה, UralVagonZavod, המייצרת טנקים עבור הצבא הרוסי, ייבאה מוצרים צבאיים מצבא מיאנמר תמורת 24 מיליון דולר ב-9 בדצמבר 2022. הרכיבים נרשמו כמיוצרים על ידי Uralvagonzavod.

 

קודי HS עבור הסחורה המיובאת מחדש מעידים כי החברה רכשה מחדש 6,775 כוונות עין ו-200 מצלמות להתקנה בטנקים. אומרים שרוסיה הסתמכה על טכנולוגיה מערבית לייצור ציוד אופטי, וכעת נראה שהיא נאבקת להשיג רכיבים נחוצים כתוצאה מהסנקציות הסחר.

ההתייחסות ל"מיובא על פי חוק הציווד המוחזר" מצויה בנתוני השחרור מהמכס. Uralvagonzavod ייצאה מוצרים צבאיים לצבא מיאנמר ב-2019; ההפניה מציינת שהפריטים שהוחזרו היו פגומים. "כל מוצר פגום היה צריך להיות מוחלף כאשר התגלה בבדיקה מלאה שנערכה בזמן קבלת הציוד המיובא", אמר קניצ'י נישימורה, אנליסט צבאי ששירת בעבר במשרד ההגנה היפני.

הלשכה הרוסית לתכנון בניית מכונות (NPK KBM), שאחראית על ייצור הטילים, רכשה בסך הכל שישה רכיבי ראיית לילה לטילי קרקע-אוויר תמורת 150,000 דולר מהודו באוגוסט-נובמבר 2022. כל החלקים מיוצרים על ידי NPK KBM, ונחוצים על מנת להבטיח את יכולתו של הטיל לפעול בלילה ובאור חלש, אשר ייצא את אותו סוג של חלקים להודו בפברואר 2013.

רוסיה מכינה כ-6,000 טנקים וכלי רכב משוריינים ו-400 מטוסי קרב למתקפה חדשה באוקראינה

קרדיט: דפנס ערביכ   קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי