נחשף בטעות: מפקד ווגנר הצטלם על רקע מפת השאיפות הרוסיות בעשרות מדינות

כחלק ממה שהוא תיאר כ"טעות קטסטרופלית", עיתון נורווגי חשף טעות קטלנית שביצע מפקד מיליציית שכירי החרב – ווגנר (יבגני פריגוז'ין) במהלך פגישתו האחרונה עם עיתונאי ובלוגר רוסי, וציין כי השגיאה הייתה במפה שהוא שם מאחוריו במהלך הראיון.

העיתון הנורווגי Dagbladet אמר כי פרוגוז'ין – Prigozhin הופיע כשמאחוריו מפת העולם עם כמה סיכות שהונחו מעל מדינות שונות הפזורות ברחבי אפריקה, דרום אמריקה ודרום מזרח אסיה, וזה בדיוק מה שעורר סקרנות, במיוחד המשמעות של הסיכות שהיו בשלושה צבעים והמשמעות שהם מציינים.

לפי העיתון, על המפה הציבעונית היו נעוצות 32 סיכות על שמות של מדינות רבות ברחבי העולם, מה שמעיד על כך שכל מדינה אליה נסע פריגוז'ין מסומנת בה.

 

בצבע… פריגוז'ין חושף את פעולותיה של רוסיה

עיתונאים גילו כי קודי הצבע עולים בקנה אחד עם המבצעים הצבאיים המתמשכים של קבוצת ווגנר, ועשויים להראות גם את התוכניות העתידיות של קבוצת השכירים במדינות נוספות. בסך הכל, הסיכות על המפה היו בשלושה צבעים שונים: אדום, לבן וירוק.

"שבע סיכות אדומות היו נעוצות על שבע מדינות אפריקאיות, מאלי, מוזמביק, אריתריאה, הרפובליקה המרכז אפריקאית, סודן, בורקינה פאסו ובנין" נאמר.

העיתון הוסיף, "על ידי השוואה בין הסיכות לחדשות אודות קבוצת וגנר, העיתונאים הגיעו למסקנה שהסיכות האדומות מצביעות על המקומות והמדינות שבהם נמצאים שכירי החרב של פריגוז'ין", וציין כי הקרמלין ייחד את היבשת כאחד מיעדי החוץ העיקריים שלו שהם גם בעלי עדיפות מדינית, וכי רוסיה החדירה את זרועותיה ביבשת בשנים האחרונות, כאשר לוחמי וואגנר פעלו ברבות ממדינות אלו.

 

סיכות לבנות.. בעלות בריתה של רוסיה

סיכות המפה הלבנות היו נעוצות על 13 מדינות במפה, ביניהן זימבבואה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, מדגסקר וגינאה, והעיתון דיווח כי הקרמלין מבקש באותן מדינות לבחור פוליטיקאים פרו-רוסים ולהציבם בתפקידים חשובים.

העיתון המשיך ואמר כי העדות הגדולה ביותר לתמיכת המדינות הנ"ל ברוסיה ובנאמנותם אליה היא שלטונות זימבבואה שלא גינו את מוסקבה על פלישתה לאוקראינה, ומאז היא קיבלה נפט וחיטה רוסיים בתמורה למינרלים, שמן וחיטה שייבאה בעבר מאוקראינה.

בנוסף לאפריקה, סיכות לבנות רבות הוצבו גם בדרום מזרח אסיה, דרום אמריקה ובמדינות כמו מיאנמר ואקוודור.

קבוצת ווגנר ניסתה גם לרכוש נשק ממיאנמר, לדברי ראש סוכנות הביון האוקראינית, קירילו בודאנוב, בניסיונות לקנות נשק דרך מדינה שלישית ולייבא נשק בקנה מידה גדול.

 

סיכות ירוקות לא מזוהות

היו גם 12 סיכות ירוקות נעוצות במפה, אך עיתונאים לא הצליחו לזהות או להבין את משמעותן.

סיכות ירוקות הוצבו מעל מספר מדינות אפריקאיות כמו דרום אפריקה, אתיופיה, גבון וניגריה, כמו גם מדינות ביבשות אחרות כמו קולומביה ובנגלדש, אך מקרים של פעילות נסתרת של ווגנר נבדקו במדינות אלו, אך הם מעולם לא דווחו.

 

מעשי הטבח והזוועות של ואגנר באפריקה

העיתון מאשר כי במאלי, הקבוצה סיפקה שירותי אבטחה למשטר הרודני מאז הגעתו למדינה בדצמבר 2021, ומאז יצרה קשרים הדוקים עם הממשלה.

השלטונות במאלי יושבים במלכודת הרוסית ומסתמכים לחלוטין על הקרמלין, אך לדברי מומחים, ברגע שהרוסים נכנסים לזירת המלחמה אי אפשר להוציא אותם שוב, זה קרה גם ברפובליקה המרכז אפריקאית.

עוד נטען כי הקבוצה ביצעה מספר זוועות בפרק זמן קצר. על פי דו"ח של האו"ם שפורסם בשבוע שעבר, שכירי החרב עמדו מאחורי הטבח במורה במאלי, שבו נהרגו יותר מ-500 גברים, נשים וילדים בתוך חמישה ימים.

ממשלת ארה"ב האשימה גם את ואגנר בשימוש במדינה לרכישת נשק לשימוש במלחמה באוקראינה, שכן מומחים רבים חוששים ששכירי החרב יהדקו את שליטתם בבורקינה פאסו, לאחר שמאות חיילים צרפתים גורשו על ידי החונטה הצבאית השולטת במדינה. הבית הלבן גם הביע דאגה לנוכח הימצאותם בסודן.

"טעות

קרדיט: אוריינט ניוז