עיראק תכפיל את כמויות הנפט שהיא מוכרת ללבנון בתנאים מועדפים

שר האנרגיה והמים, ד"ר וליד פיאד, קיבל היום מכתב מחברת שיווק הנפט העיראקית ,המזוהה עם משרד הנפט, המודיע לה להכפיל את כמות המזוט החודשית המוקצת ללבנון במסגרת ההסכם שנחתם, מ-80,000 ל-160,000 טון, החל מחודש יולי.

צעד זה מגיע לאחר ההתייעצויות שערך שר האנרגיה והמים, ד"ר וליד פיאד, והפגישות שערך עם הצד העיראקי, שהאחרונה שבהן הייתה בחודש שעבר עם ראש הממשלה מר מוחמד אל-סודאני, וכן עם שר הנפט, חיאן עבדול גאני, וההחלטה שלאחר מכן של מועצת השרים העיראקית.

גידול זה בכמות נותן הזדמנות להכפיל את האנרגיה החשמלית המופקת מתחנות הייצור הפועלות על גז, נפט ודלק, כך שיענו על צורכי הלבנונים לחשמל במהלך הקיץ. הגעת הכמות החדשה תקל על הצורך בייבוא ​​"סולר" על ידי חברות יבוא לבנוניות לטובת גנרטורים פרטיים.
אישור זה הוא יישום מעשי של הסעיף הראשון מתוך שורה של נושאים שנידונו בביקורו של השר פיאד בעיראק, והחשובים שבהם:

– הגדלת כמות אספקת הדלק החודשית מ-80 ל-160,000 טון במסגרת ההסכם הנוכחי, החל מיולי, וסעיף זה מומש היום.

– חידוש ההסכם הנוכחי באותם תנאים, עם הגדלת הכמות ממיליון למיליון וחצי טון בשנה.

– חתימה על הסכם בתנאים מסחריים ממדינה אחת לאחרת להבטחת כמות נפט גולמי בהיקף של 2 מיליון טון בשנה, אשר תוחלף על פי המפרט הנדרש על ידי תאגיד Electricité du Liban, במנגנון תחרותי שקוף ועל פי תנאים תשלום נוחים, שוטף + חצי שנה ממועד קבלתו. וההתחשב במחירים הבינלאומיים התחרותיים.

השר פיאד ממשיך להתייעץ על בסיס יומי עם גורמים עיראקים כדי ליישם את שאר הנקודות על מנת להגיע לזמנים ארוכים יותר של חשמל, בגלל ההשלכות הישירות והעקיפות על כל המגזרים החיוניים והכלכלה הלבנונית בכלל.

بيان من 'كهرباء لبنان'... هل سنشهد مزيداً من العتمة؟ | النهار

קרדיט: א-נהאר