צבא סוריה מזרים כוחות ארטילריה גדולים לדרום המדינה.כוונות.

מאז ההשתלטות מחדש על כל האזורים מדרום לדמשק שכללו את מחנה הפליטים אלקודס ושכונות חאג'ר אלאסוואד ואלקדם שהעביר צבא סוריה כמחצית מהסד"כ הלוחם שברשותו לדרום המדינה כדי להתחיל במאמץ האחרון לשחרר את מחוזות דרעא וקונייטרה מנוכחות כוחות המורדים וכוחות דאעש. השולטים .

הרשתות החברתיות התמלאו דיווחים ותמונות של שיירות צבאיות רבות העושות דרכן לדרום כשהם כוללות מובילי טנקים ומשוריינים וכן רכבים שהובילו גייסות.

על פי דיווחים מאתרי חדשות סורים עולה כי צבא סוריה שלח את הכוחות הבאים:

*- דיויזיה 4 שריון יחד עם כוחות חטיבה 42 בפיקודו של אל"מ אלרית.

*- חטיבת אלקודס הפלסטינית הפועלת תחת פיקוד דיויזיה 4.

*- דיויזיה משמר הרפובליקה יחד עם חטיבת אבו פאדל אלעבאס.

*- דיויזיה 9 שריון בצנאמין.

*- דיויזיה 5 באיזרע.

*- דיויזיה 7 בכנאכר.

*- דיויזיה 15 כוחות מיוחדים.

*- מיליצית אלנימר בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן שהתפרסה הן באזור קונייטרה והן בצפון מחוז אלסוידאא ליד שדה התעופה הצבאי אלחולחולה.

אלא שהיום, הבחינו תצפיות כוחות צבא סוריה החופשי-צבא הדרום בשיירת תגבור קצת יוצאת דופן.שיירת מובילים שרובם נשאו תותחי שדה כבדים.

המראה אכן היה יוצא דופן ובמיוחד בגלל המשמעויות שלה.

צבא סוריה והמיליציות הפועלות לצדו כבר התפרסו בשטחי כינוס לקראת האופנסיבה הגדולה על כל דרום סוריה ומערבה בואכה גבול ישראל.

אלא שהרוסים, המנהלים את המערכה באזור זה, בעיקר בגלל הרגישות הישראלית והירדנית שאינם רוצים לראות כוחות אירנים חונים על גבולם.

אמנם המו"מ עם המורדים לסיום המלחמה בדרכי שלום עלה על שרטון אך עדיין מלבד מהלכים מאיימים של צבא סוריה הנראים היטב על פני השטח , ומלבד הפגזות אקראיות אין פעילות מלחמתית בעצימות גבוהה.

רוסיה גם הורתה לכל הכוחות האירנים לצאת מהאזור ולא מאפשרת להם להשתתף הקרבות.

אמנם ראינו נסיגת כוחות אירנים אך כעבור כמה ימים התברר כי הם שיטו,או לפחות ניסו לשטות, גם ברוסים וגם בשכנים הקרובים לגבול הסורי,ומאות מלוחמיהם חזרו לשטחי ההערכות במדים סורים.

ארה"ב כבר העבירה איום ישיר לצבא סוריה שלא לפתוח במתקפה באזור כי יש הסכם הפסקת אש באזור והיא לא תאפשר להם להפר אותו.

ההערכה כי העברת תגבורות ארטילריה נוספים,כמו אלו שנראו היום , בנוסף על פוג'י הארטילריה שכבר פרוסים באזור,מעידים על שיטת לחימה שהפיקוד העליון הסורי בחר לנהל.

היות ובשטח יש עשרות אלפי לוחמים מקרב כוחות המורדים והחשש שהם יגבו מחיר דמים רצחני מצבא סוריה,שנועדו לו עוד משימות לאחר סיום המרד במדינה , מעדיף המטכ"ל הסורי להפעיל מסך אש מתגלגל לעבר כל מעוזי המורדים והעיירות בהן הם מתבצרים ולנסות למוטט את הבתים על ראשיהם ולאלצם לברוח מבלי לערב כוחות קרקעיים שלחימה של פנים אל פנים.

אם אכן הנשק העיקרי שיופעל הן סוללות הארטילריה,בעיקר בגלל חוסר אפשרות של חיל האוויר הסורי לפעול בקרבת גבול ישראל מחשש שיופל , הרי שהמראות שחזינו בהם בעת כיבוש אזור אלרוטה המזרחית במרחב דמשק עומדים לחזור וצבא סוריה מתכוון להשאיר אדמה חרוכה בכל המרחב.

סוריה יודעת היטב כי ישראל לא תאפשר לכוחות שיעים להילחם ולהתבסס בקרבת גבולה ותעשה "הכל" כדי לסכל כוונות אלו.

כל אמצעי התקשורת בסוריה ובלבנון כבר תמימי דעים שהמערכה הגדולה על דרום סוריה נמצאת ממש ממש מעבר לפינה.

האם יוכלו לעצור אותה ?

 

סד"כ הכוחות בדרום סוריה:

 

כתיבת תגובה