האקרים פרצו לאתר נשיאות איראן והשיגו "מידע סודי" מ-120 שרתי מחשב

מספר אתרים הקשורים לנשיא האיסלאמי של איראן נפרצו ביום שני, 8 ביוני, והוצבו עליהם תמונותיהם של מסעוד ומריאם רג'אווי, מנהיגי ארגון מוג'אהדין-חלק המתנגדים למשטר.

כאשר אתרים אלו נפרצו, נראתה הסיסמה "מוות לחמינאי-ראיסי, שלום לרג'אווי" בדפי האתרים הללו, ותמונותיהם של המנהיג והנשיא האסלאמי נמחקו.

חשבון האקרים שמכנה את עצמו "מרד עד להדחה" – «قیام تا سرنگونی» – "Rebellion until overthrow"  ומוכר מזה זמן מה כקבוצה הקשורה לארגון מוג'הדין חלק, קיבל על עצמו את האחריות לפעולה זו.

קבוצה זו הודיעה כי בפריצה הם הצליחו להשיג מידע שהיה שמור ב- 120 שרתים הקשורים לאתר הנשיאות האיראני. שעות לאחר מכן פרסמו ההאקרים מסמכים ותכנים שהוגדרו כמידע סודי שהורדו מהשרתים בערוץ הטלגרם שלהם.

קרדיט: מוג'הידין חלק

 

חלק מ"המסמכים שנחשפו" הם מכתבים מבכירי המוסד הנשיאותי של איראן, כמו מוחמד מוכבאר, סגן הנשיא הראשון, וגולמחוסיין אסמעילי, ראש לשכתו של אברהים ראיסי וראש הבנק המרכזי, המופנים לבכירי משטר אחרים.

המידע המתפרסם כעת בהתבסס על מכתבים חתומים על ידי ראש הלשכה של אברהים ראיסי והתייחס לדיווחים של ראש המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן דאז, מצביע על כך שאותם ארגוני ביטחון ומוסדות של הרפובליקה האסלאמית שאחראים על ההתמודדות עם הפגנות ברפובליקה האסלאמית של איראן, הופתעו מעוצמת ההפגנות המסיביות בתחילת הסתיו של השנה שעברה.

חלק מהמכתבים שפורסמו ביום שני מסווגים כ-"סודיים" או "סודיים ביותר". 

בחשבון "מרד עד להדחה" פורסם גם פרוטוקול הפגישות שהתקיימו בפיקוד מחנה תרולה עם גורמי הביטחון והמודיעין של הממשלה כדי להתמודד עם התסיסה בשנה האחרונה באוניברסיטאות במדינה.

בהתבסס על מסמכים אלו, שאותנטיותם עדיין לא ידועה לאתר "רדיו פרדה", המליצו הבכירים בבסיס ת'רולה לספק רשימה של פרופסורים באוניברסיטאות, הנחשבים מתנגדים לממשלה.

מחנה תרולה אחראי על אבטחת טהראן ופרבריה, ובשל רגישות העניינים הביטחוניים הקשורים לבירה, המפקד העליון שלו הוא חוסיין סלמי, המפקד העליון של משמרות המהפכה.

 

כמה כלי תקשורת בטהרן דיווחו שהאתר הרשמי של הנשיא לא היה זמין ב-8 בח'ורדאד, וכלי תקשורת זרות ייחסו זאת למתקפת סייבר.

שעות לאחר מכן דווח כי אתר האינטרנט של הנשיאות האיראנית חזר לקדמותו.

בחודש שעבר נפרצו אתרים הקשורים לעלי חמינאי, מנהיג הרפובליקה האסלאמית, ולאברהים ראיסי, הנשיא.

ב-17 במאי פרסמה קבוצת "עלייה להדחה", שקיבלה אחריות על פריצת אתר משרד החוץ של איראן והשתלטות על כ-75 שרתים הקשורים לאותו משרד, את שמותיהם של 11,000 אנשים העובדים במשרד החוץ של איראן.

האקרים גם פרסמו תמונות של מסמכים חשובים הקשורים לבכירים ברפובליקה האסלאמית, כולל "כרטיס החבר בארגון באסיג'" של שר החוץ חוסיין אמירבדולהיאן ודרכונו של עלי שמח'אני, אז ראש המועצה העליונה לביטחון לאומי.

 

משרד החוץ האיראני "הכחיש" את הפריצה לנתוני המידע בשרתים ומערכות חשובות שלו ואמר כי הפריצה לאתר המידע הייתה קצרה מאוד וחסרת ערך.

בשנה האחרונה גברו מקרי הפריצה לאתרי הרשויות ומוסדות הביטחון של הרפובליקה האסלאמית. סוכנות הידיעות Associated Press כינתה את הפריצה למוסדות אלה "משפילה" עבור ממשלת טהראן.

בהקשר זה ניתן להזכיר את הפריצה למערכת חלוקת הדלק בנובמבר אשתקד, אשר שיתקה במשך מספר ימים אלפי תחנות דלק באיראן. פריצת אותות הטלוויזיה של הרפובליקה האסלאמית כמו גם שבירת הסיסמה של מצלמות המעקב של כלא אווין הידוע לשמצה על ידי הקבוצה המכונה "עדאלת עלי" היו בין המקרים האחרים, שהאחרון חשף חלק מהעינויים והאלימות נגד עצורים ואסירים פוליטיים.

קרדיט: מוג'הידין-חלק