הצי המצרי מקבל את אחת מספינות המלחמה החזקות בעולם מתוצרת גרמניה

ב-26 במאי מסרה חברת "טיסנקרופ מערכות ימיות" פריגטה לצי של הרפובליקה הערבית של מצרים, השנייה בסדרה של ארבע פריגטות MEKO® A-200 EN שהוזמנו

 

אתמול, יום שישי, 26 במאי, העבירה ThyssenKrupp Marine Systems פריגטה לצי של הרפובליקה הערבית של מצרים, השנייה בסדרה של ארבע פריגטות MEKO® A-200 EN.

הטקס בברמרהאבן, שבו השתתפו גורמים בכירים בצי המצרי והגרמני, כלל גם נתינת שם לספינה. מפקד חיל הים המצרי, האלוף אשרף איברהים אטווה, כינה את הספינה "אל-קאהר".

סגן אדמירל אטווה הצהיר, "פרויקט זה מהווה מודל למדינות רבות בתחום התיעוש הצבאי המשותף. היום, עם מסירת פריגטת אלקאהר, הפרויקט שלנו הגיע למחצית הדרך".

 

פול גלייזר, סמנכ"ל הכספים של ThyssenKrupp Marine Systems, אמר: "עם טקס המסירה של היום, אנו מוסיפים נדבך נוסף ליחסים המצוינים בין הצי המצרי ל-ThyssenKrupp Marine Systems. שיתוף פעולה מתמשך בכלי שיט עיליים וצוללות הוא אחד מאבני היסוד של השותפות ארוכת השנים בין שתי מדינותינו. הספינה הראשונה מסוגה, אל-עזיז, כבר נמצאת בשירות ומאז הוכיחה את יכולותיה הטכניות ואמינותה, והספינה האחות שלה, אל-קאהר, תגיע לאותה הצלחה".

MEKO® A-200 EN היא אחת מספינות המלחמה החזקות ביותר בשירות כיום בדגם שלה. אוניות הדור הבא הן באורך של למעלה מ-121 מטר, ברוחב של 16 מטר ובעלות מהירות מרבית של למעלה מ-29 קשר. עם עיצוב חמקני, הפריגטה מיועדת ליטול על עצמה את התפקיד של פלטפורמת הלחימה המרכזית החדשה של הצי המצרי. לכל ספינה תהיה מגוון רחב של יכולות הגנתיות והתקפיות.

בסך הכל הזמינה הרפובליקה הערבית של מצרים ארבעה כלי שיט זהים מבחינה מבנית, כאשר שלוש היחידות הראשונות ייוצרו בגרמניה והרביעית תיבנה על ידי חברת בניית ספינות אלכסנדריה במצרים.

البحرية المصرية تستلم الفرقاطة الثانية من طراز MEKO A-200 الألمانية الصنع "سجم القهار"

קרדיט: דפנס ערביכ   קרדיט לתמונה: טיסנקרופ