המודיעין הטורקי מסכל חוליית מוסד.. מה הקשר לאיראן?

העיתון הטורקי " סבאח " חשף כי המודיעין של ארצו סיכל תא ריגול של המוסד הישראלי שהורכב מ-15 אנשים בתוך טורקיה .

לפי העיתון, לאחר שנה וחצי של החקירה, שבוצעה בתיאום עם הפרקליטות באיסטנבול, אישר המודיעין הטורקי כי החוליה הנ"ל מבצעת משימות ריגול עבור המוסד נגד חברה ו-23 בני אדם  הקשורים עסקית עם איראן .

מהעיתון נמסר כי הרשת היתה מורכבת מ-15 חברים, שכן הוצא צו מעצר נגד 13 חשודים, מתוכם 11 נעצרו במהלך המבצע שביצעו כוחות המודיעין והביטחון הטורקים ביום שני בערב.

הדיווח חשף כי המוסד הישראלי הצליח לגייס את מנהיג הרשת, סלקוק קוקוק קאיה, באמצעות עובד בצבא הטורקי בשם סרקן אוזדמיר, שברח אל מחוץ למדינה באשמת השתייכות לקבוצת גולן, אשר אנקרה סיווגה כארגון טרור.

קאיה פגש קצינים מהמוסד הישראלי מספר פעמים בכמה מדינות באירופה, בתיאום עם אוזדמיר, שכן הוא עבר מספר מבחנים לפני שהוצעה לו עבודה וגויס במועד מאוחר יותר.

על פי העיתון, קאיה עבר הכשרה במיומנויות ריגול על מנת לעקוב אחרי חברה ו-23 אנשים לטובת המוסד, שם אסף הסוכן מידע על הרישומים והנתונים של משפחות האנשים שהיו המטרות, כגון: נסיעות, תנועות, שיחות טלפון, מידע על רשתות ונקודות קשר, חשבונות בנק, רכוש וכתובות.

קאיה ביצע סקרים גיאוגרפיים על כתובות המגורים והעבודה של הממוקדים וכן ביצע סקר שטח מבצעי למוכנות במקרה שיוחלט על ביצוע משימה בסמוך לכתובות אלו, וכן שלח חבילת איום לאחד האנשים שעל כוונת המוסד, לפי העיתון "סבח".

ובסוף השנה שעברה דיווחו כלי תקשורת מקומיים כי רשויות הביטחון הטורקיות עצרו 44 אנשים שעבדו עבור שירות הביון הישראלי מתוך טורקיה.

העצורים ערכו בחשאי חקירות פרטיות בחסות חברות ייעוץ, במטרה לרגל אחר פלסטינים וארגונים לא ממשלתיים הנמצאים בטורקיה.

העיתון הטורקי "סבח" דיווח כי החשודים נעצרו במסגרת מבצע של שירות הביון הטורקי בשיתוף משטרת איסטנבול והאגף ללוחמה בטרור, לאחר שהתברר כי כמה חברות אבטחה פרטיות באיסטנבול פועלות עבור המוסד באיסוף מידע על פלסטינים וארגונים לא-ממשלתיים פלסטינים הנמצאים בטורקיה, תמורת כסף.

העיתון הטורקי הוסיף כי רשויות הביטחון עדיין מחפשות אחר 13 חשודים שעדיין נמצאים במנוסה.

المخابرات التركية تعتقل خلية تجسس لصالح الموساد وصحيفة تكشف تفاصيل العملية  (فيديو) | الأخبار | الجزيرة مباشر

קרדיט: ערבי 21   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות וסי אן אן