פוטין: טורקיה תהפוך למדינה גרעינית

סוכנות "אנטוליה" הטורקית הצהירה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז ביום חמישי האחרון, כי טורקיה תהפוך למדינה גרעינית. כך אמר בנאום שנשא במהלך השתתפותו באמצעות וידאו, בטקס האספקה ​​למפעל "אקויו" הטורקי של דלק גרעיני, לראשונה, בהשתתפות נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

יחסי טורקיה-רוסית

הנשיא הרוסי אמר: המפעל הגרעיני אקויו במדינת מרסין, דרום טורקיה, הוא אחד הפרויקטים המשותפים הגדולים בתולדות היחסים בין טורקיה לרוסיה, והסביר כי ממשלת טורקיה מרחיבה כל הזמן את היקף השירותים הניתנים לפיתוח כלכלת המדינה.
לפי הסוכנות, פוטין ציין במהלך נאומו כי פתיחת תחנת אקויו במלאת מאה שנה לרפובליקה של טורקיה הושגה הודות להצלחותיו האישיות של הנשיא ארדואן.

 

אנרגיה גרעינית

באותו הקשר הביע נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן את תודתו לעמיתו הרוסי, ולדימיר פוטין, על תרומתו לבניית תחנת הכוח הגרעינית הטורקית "אקויו".

בהצהרה שפרסמה הנשיאות הטורקית עולה כי הנשיא הטורקי הודה לעמיתו הרוסי על תרומתו לבניית המפעל הגרעיני, שיקבל היום דלק גרעיני לראשונה.

 

הסכם דגנים

שני הנשיאים דנו בהתפתחויות של המלחמה הרוסית-אוקראינית ובצעדים הקשורים להסכם משלוח התבואה מעבר לים השחור שנחתם באיסטנבול אשר תרם לצעד שתואר כהצלת העולם מרעב אפשרי לאחר פרוץ מלחמה באוקראינה.

פגישה מרובעת

בהקשר אחר דנו שני הצדדים בהתפתחויות של המשבר הסורי, במקביל לפגישה המרובעת שהתקיימה במוסקבה בנוכחות איראן, רוסיה, טורקיה והמשטר הסורי, בצעד ראשוני ,שהחל ב-28 בדצמבר אשתקד, במאמצי הנורמליזציה הטורקית עם משטר אסד, שהתקיים בדרג של פגישת שרים. ומודיעין ופגישת סגני שרי החוץ בבירת רוסיה, מוסקבה.

أردوغان يعلن تركيا دولة نووية بعد تدشين أول منشأة في مرسين.. تعرّف إلى  فوائد هذا المشروع - YouTube

 

קרדיט: נדאא' פוסא