הוארך מעצר חבר הפרלמנט הירדני שנחשד בהברחת נשק לישראל בשבוע שעבר

סאמר א-סרח'י, עורך הדין המייצג את עמאד אלעדואן, חבר הפרלמנט הירדני סיפר אתמול לערוץ CNN בשפה הערבית כי מעצרו של אלעדואן הוארך עד ליום השני הקרוב (1/5). עורך הדין סיפר כי בישראל ביקשו להאריך את מעצרו ב12 ימים אך הוא התנגד וההארכה הצטמצמה לשמונה בלבד.

לדבריו של עורך הדין, הוא התנגד להחלטת הארכת מעצרו וביקש לשחררו, בקשתו כאמור, הביאה נכון לכעת לצמצום מעצרו עד ליום שני. הוא טען גם בפני הערוץ כי מעצרו והחיפוש שנערך לו, אינם חוקיים מכיוון שהוא חבר פרלמנט ובעל חסינות. עוד הוסיף עורך הדין כי הוחלט למנוע מחבר הפרלמנט הירדני לפגוש אותו, הוא סיפר כי פנה לבית המשפט בנושא, בבקשה לבטל את ההחלטה והאיסור הוארך לתקופה הזהה להארכת המעצר, החלטה הניתנת (לדבריו) לרוב בתיקים ביטחוניים לטובת חקירות.

הערוץ שאל את עורך הדין מהי סיבת מעצרו של הלקוח שלו, חבר הפרלמנט הירדני אך זה השיב כי הוא לא יוכל להשיב לשאלה בשל "חסיון המידע" המוטל על התיק במסגרת החקירה. עורך הדין נשאל גם אודות העונש הצפוי לו אך הוא ציין כי ה"קפיצה" לעונשים אינה אפשרית כרגע מכיוון שהתיק נמצא בשלבי החקירה וטרם הגיע לשלב ההאשמה. עורך הדין ציין כי התיק נידון בבית משפט צבאי ישראלי באיו"ש (עופר).

נזכיר – ביום ראשון שעבר הודיעו בישראל באופן רשמי לממשלת ירדן, כך עפ"י מקור בפרלמנט הירדני שסיפר לערוץ CBN כי הוא עצור באשמת החזקת (הברחת) כמויות של זהב ונשק.

קרדיט: ערוץ הטלגרם אינטליניוז