כוחות רוסים מקימים מיליציה עממית של 250 לוחמים במזרח סוריה

בסוף שבוע שעבר פתחו כוחות הצבא הרוסי את הדלת להתנדבות למיליציה צבאית המזוהה עמו, בעיר אל-מיאדין, מזרחית לדיר א-זור במזרח סוריה, כך לפי כתב רשת החדשות נהר מדיה.
הכתב הוסיף כי כוחות הצבא הרוסי הודיעו כי הם זקוקים ל-250 לוחמים בלבד, וכי ההתנדבות תהיה בתמורה למשכורת חודשית של 900,000 לירות סוריות, עם 15 ימי עבודה ו-15 ימי חופש בכל חודש, למי שגילו מעל 19 שנים.
רק מי שלא הצטרף לשירות החובה בצבא סוריה יתקבל למיליציה החדשה. מי שמבוקש לשירות מילואים או ערק מהצבא לא יוכל להתנדב לשרות של שנתיים במיליצייה החדשה. 
הכתב ציין כי כוחות הצבא הרוסי אחראים על ניהול תהליך הגיוס, וכל מה שנדרש מהמתנדב זה  תעודת זהות אישית שלו.
הכתב מסר כי עבודת המתנדבים תהיה באזור אל-טייבה בעיר אל-מיאדין, תוך עבודה מנהלית ושמירה על המפקדה הצבאית, על פי מה שהודיעו הכוחות הרוסיים, והמיליציה צפויה. להיכלל בגייס 5 של הצבא הסורי הנאמנה לכוחות הרוסיים.
הכתב ציין – תוך ציטוט מקורות צבאיים – כי עבודת המתנדבים תהיה במדבר הסורי, לאבטחת צירי תנועה ראשיים, להגן על שיירות צבאיות מכל התקפות של דאעש ולבצע פעולות סריקה במדבר אחרי גורמים טרוריסטים.
ראוי לציין כי כוחות הצבא הרוסי החלו לפני זמן מה ללכת בדרכן של המיליציות האיראניות הפרוסות בדיר א-זור, בגיוס גורמים מקומיים וצרופם לגייס-5 שלו, בניסיון להרחיב שליטתו באזור. לזכות באמונם של תושבי המחוז.