דיווחים: ישראל הפגיזה עמדת חיזבאללה בצפון הגולן הסורי. עדכונים

ביום שני  לפנות בוקר הפציצו הכוחות הישראליים, באמצעות ארטילריה כבדה, נקודות צבאיות של כוחות צבא סוריה ובני בריתם בכפר קרס אל-נפל באזור הכפרי קוניטרה, ללא מידע על נפגעים – כך דיווחו אמצעי תקשורת סורים.

 

כלי תקשורת מקומיים אמרו, "ישראל הפציצה, בארטילריה כבדה, נקודות צבאיות של כוחות הממשלה וחיזבאללה, צפונית לקוניטרה, ובגבעת קרס אל-נפל, ממערב לעיירה חדר באזור הכפרי של קוניטרה".

האתר שהופגז ע"י ישראל בגבע הסמוכה ליישוב הסורי קרס אלנפל :

תמונה

 

האזור אותו תקפה ישראל על פי מקורות זרים (קרס אלנפל ליד חאדר):

כלי תקשורת ישראליים שידרו סרטונים מרגעי הפצצת גבעת קרס אל-נפל ואמרו כי "המיליציות האיראניות משתמשות בה כנקודת מעקב ואיסוף מודיעין בדרום סוריה".

לא כוחות הממשלה ולא הפלגים הפרו-איראניים לא הגיבו על ההפצצה, עד כה.

וביום שלישי שעבר, מקורות מקומיים אמרו לאתר החדשות הסורי -North Press כי הכוחות הישראליים תקפו עמדה צבאית של כוחות ממשלה באזור הכפרי הדרומי של מחוז קוניטרה.

לאחר ההפגזה  מזל"טים ישראלים פיזרו עלונים ליד אתר היעד, קרס אל-נפל ובו פרסמו את שמות הקצינים הסורים הנאמנים לחיזבאללה וביניהם האלוף סאמר אלדנה, ראש המודיעין הסורי וטארק מאהר, מפקד מטה המודיעין של חיזבאללה בסוריה.

מקורות סורים הוסיפו כי ישראל ירתה 20 רקטות ופגזי טנקים לעבר המוצב לאיסוף מודיעין אלקטרוני של חיזבאללה והאיראנים בקרס אלנפל שבמקור מוחזק על ידי הצבא הסורי אך עמדה ספציפית זאת ממלאת משימות מודיעין המוטלות עליה על ידי האיראנים.

בשבוע שעבר תקפה ישראל עמדה דומה בתל אלאחמר שבמרכז הגולן הסורי. תקיפה זאת באה מיד אחרי שקציני מודיעין מאיראן וחיזבאללה ביקרו באתר. 

כמו שזה נראה איראן מנהלת איסוף מידע מודיעיני מהגבול עם ישראל בעזרתם הפעילה של חיילי ומפקדי צבא סוריה.

תקיפת עמדת צבא סוריה כפי שצולמה מתוך שטח ישראל: 

המצפה הסורי לזכויות אדם הודיע ​​כי כוחות היבשה הישראלים המוצבים במצפי ג'בל א-שייח' (החרמון) ירו יותר מ-20 פגזים ורקטות לעבר אתר קסר אל-נפל, ממערב לעיירה חדר באזור הכפרי קוניטרה ליד הגולן הישראלי, ללא מידע על נפגעים.

המצפה ציין כי אתר קרס אל-נפל הוא אזור שבו פרוסות קבוצות קרובות לחיזבאללה. האתר הותקף ישירות ב-17 באוגוסט.

סיור וירטואלי באזור המותקף: