"נאצי בקהיר"

"נאצי בקהיר" זה שמו של ספר שיצא לאור במצרים בשנת 2010 וחובר על ידי מוחמד ת'רות. על כריכת הספר נכתב "הנאצי הנמלט המסוכן ביותר במצרים" והוא מגולל את סיפורו של פושע המלחמה הנאצי אוסטרי ד"ר אריברט היים שחי במצרים בזהות בדויה כ-30 שנה. מחבר הספר שהביא עדויות ממצרים שהכירו את האיש טען כי החליט להוציא את הספר כדי להזים טענות שהופנו כנגד מצרים בעיקר מצד גופים יהודים שהיא נתנה מחסה לפושעים נאצים ביודעין.

ספק רב אם הצליח לעשות זאת שכן הספר מעורר יותר שאלות מתשובות לגבי התנהלות השלטון המצרי בסוגיה. בכל מקרה, לפי המסופר היים שכונה "רופא המוות" היה ידוע בזמן מלחמת העולם השנייה בסדיסטיות שלו ובין השאר נטען כי הזריק רעל וגז ללב הקורבנות שלו במסגרת "ניסויים" וקצר איברים מקורבנותיו בעודם חיים. ישנה גם טענה כי הכין אהיל לביתו מעור של הקורבנות.

לאחר המלחמה הוא נעצר בידי האמריקאים אך לא הורשע, אך הבין ששלטונות גרמניה מחפשים אותו ולכן בסוף ברח לצ'ילה. שם בתחילת שנות הששים כבר לא חש בטוח בעקבות לכידת אייכמן על ידי המוסד בארגנטינה. הוא החליט לברוח הכי קרוב שאפשר לישראל, למצרים האויבת הגדולה של ישראל, שנשלטה אז על ידי גמאל עבדאלנאצר. היים התגורר באזור צנוע בשכונת אל-מוסקי הפופולרית ליד מסגד אל-אזהר. כתובתו הייתה אכסניה פשוטה בשם "ארמון העיר", שהשהייה בה הייתה זולה.

 

בתחילת שנות השמונים התאסלם ושינה שמו לטארק חוסיין פריד. ישנן עדויות שהיה אדוק מאד בדתו ונהג לבלות את רוב זמנו בקריאת הקוראן. בניו של בעל האכסניה מצוטטים בספר כאומרים ש"דוד טארק" או "ח'ואג'ה טארק" היה נעים הליכות ונהג לדבר על פשעי "הציונים" נגד הערבים והפלסטינים. כמו כן היה עסוק בכתיבת מסמכים "המוכיחים" שמוצא היהודים אינו שמי.

הוא מת מסרטן בשנת 1992 והאישור על מותו פורסם בתחקיר עיתונאי בין לאומי רק בשנת 2009 וזאת לאחר בדיקת דגימת דנ"א שהועברה על ידי רופא השיניים המצרי שטיפל בו. בספר נכתב כי לאחר מותו בחדרו באכסניה נמצאו דרכונים עם זהויות מזויפות, קבלות על העברת כספים מאחותו שגרה בגרמניה וכן קטעי עיתונות העוסקים במרדף אחרי ד"ר היים. הוא נקבר בקהיר.

קרדיט: ערוץ הטלגרם דורון פסקין – הכסף שמניע את המזרח התיכון   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות