אימוני צבא משותפים לרוסים ולסורים במרחב חטיבה 155 טילי סקאד. משמעות

ברשתות החברתיות בסוריה צצו היום מספר תמונות בו נראים מומחי צבא רוסיים משתתפים בתרגילים עם צבא סוריה באזור אלקטייפה במרחב בו נמצאת חטיבה 155 טילי סקאד  הסורית.

תמונה

 

חטיבה 155 סקאד וחטיבה 156 סקאד הפרוסים באזור אלקטייפה , מצפון לדמשק , נמצאים במרחב דיוויזיה 3 הסורית המעניקה לחטיבות אלו אבטחה ומרחבי שיגור מוגנים ומאובטחים.

 

2 חטיבות טילי הסקאד 155 ו-156 הינם זרוע המהלומה האסטרטגית של סוריה והם למעשה האופציה היחידה של משטר אסד להגיב, למשל , נגד ישראל במהלומות אסטרטגיות. חיל האוויר או חיל הים או חיל השריון הסורים אמנם קיימים על הנייר אך הם לא מהווים כל איום על ישראל והם אינם מסוגלים להוציא לפועל תגובה צבאית נגד ישראל . 

תמונה

 

בעבר הלא רחוק , איראן וחיזבאללה עשו מאמץ גדול להשתלט על חטיבות אלו ואף היו ניסיונות להבריח טילי סקאד משם לעבר מחסני חיזבאללה בצפון לבנון. ישראל , שבאמצעיה המודיעיניים עלתה על פעילויות אלו, תקפה וסיכלה מעבר טילים אלו ללבנון . 

 

איראן חשבה בעבר לאיים על ישראל באמצעות טילי 2 החטיבות אך ישראל הבהירה לסוריה שבכל מקרה שתפרוץ מלחמה בין 2 המדינות 2 חטיבות אלו יושמדו מיד בפתיחה.

 

העובדה שכרגע נמצאים במרחב יועצים רוסיים הם בשורה טובה לישראל היות ואפשר והרוסים דחקו משם את האיראנים וחיזבאללה , ולא מאפשרים להם כל גישה לאמצעי השיגור של טילי סקאד ובכך ניטרלו אפשרות לאיום אסטרטגי איראני על ישראל.

תמונה

קרדיט לתמונות: שאם פלוס

מפה אינטראקטיבית של האזור: