ארה"ב קנתה נשק מצרי המיועד לרוסיה ותעבירו לאוקראינה תמורת נשק מתקדם

חג גדיא של ממש.

במסמכים שהודלפו בארה"ב נטען כי מצרים הכינה תוכניות מפורטות לייצוא רקטות עבור רוסיה, אך לאחר הסתערות דיפלומטית מוושינגטון, הסכימה מאוחר יותר לייצר פגזי ארטילריה עבור קייב.

 

מצרים הפסיקה בחשאי לספק את הרקטות לרוסיה בחודש שעבר לאחר שיחות עם בכירים בארה"ב, ובמקום זאת החליטה לייצר תחמושת ארטילרית עבור אוקראינה, כך נחשף במסמכי מודיעין אמריקאיים שהודלפו ועדיין לא פורסמו. 

בשבוע שעבר דיווח ה"וושינגטון פוסט" על מסמך נוסף שחשף תוכנית סודית של נשיא מצרים א-סיסי, בפברואר, לספק לרוסיה עד 40,000 רקטות צקר-45 בקוטר 122 מ"מ, שניתן להשתמש בהם במשגרי טילים רוסיים. במסמך נכתב כי סיסי הורה לפקודיו לשמור את הפרויקט בסוד "כדי להימנע מבעיות עם המערב".

 

אך נראה כי המסמכים החדשים, שהגיעו ל"וושינגטון פוסט" מתוך שלל חומר שפורסם באתר דיסקורד על ידי חבר במשמר הלאומי האווירי של מסצ'וסטס, מראים כי סיסי נסוג בתחילת מרץ מהתוכניות לספק את הרקטות למוסקבה.

למרות שלמצרים יש מערכת יחסים דיפלומטית וצבאית ארוכת שנים עם רוסיה, היא הייתה במשך עשרות שנים בעלת ברית מרכזית של ארה"ב במזרח התיכון והיא מקבלת יותר ממיליארד דולר מדי שנה בסיוע צבאי אמריקאי.

בניצחון דיפלומטי ,לכאורה, של ממשל ביידן, מסמך חדש שדלף קובע כי מצרים חסמה את עסקת מוסקבה והסכימה למכור פגזי ארטילריה של 152 מ"מ ו-155 מ"מ לארצות הברית לצורך העברה לאוקראינה.

וושינגטון חיפשה ספקים חדשים לתחמושת הכה נחוצה במאבק של קייב נגד הכוחות הרוסיים. במסמך נכתב כי מצרים מתכוונת להשתמש ביכולתה לייצר נשק עבור אוקראינה כדי להשיג ציוד צבאי מתקדם מארה"ב.

 

המסמכים לא ציינו אם קהיר חזרה לספק תחמושת למוסקבה או שסיפקה לארצות הברית תחמושת לאוקראינה.

הוושינגטון פוסט דיווח מוקדם יותר כי מצרים הכחישה שייצרה רקטות עבור רוסיה, ופקיד ממשלתי אמריקאי, שדיבר בעילום שם, אמר לפוסט כי אין כל אינדיקציה לכך שמצרים ביצעה את התוכנית.

ארצות הברית מתמודדת עם אתגרים להגביר את ייצור פגזי ארטילריה ופריטים אחרים הדרושים באוקראינה, וביקשה עזרה ממדינות שותפות ברחבי העולם לקראת מה שגורמים אמריקאים מצפים שתהיה עונת "אופנסיבת אביב" מאתגרת. בתורה, וושינגטון הטילה סנקציות על יריבתה איראן בגין משלוחי הנשק שלה לרוסיה והוציאה אזהרות לסין לא לעשות את אותו הדבר.

המסמכים שהודלפו ציינו כי מצרים נקטה בצעדים בסוף ינואר ובתחילת פברואר לספק את הרקטות בחשאי לרוסיה, כולל קביעת מחיר והשגת נחושת לייצור הרקטות. בשיחה ב-31 בינואר אמר שר המדינה לייצור צבאי מוחמד סלאח א-דין לא-סיסי כי הודיע ​​לנציגים הרוסים שהמחיר המוסכם של 1,100 דולר ליחידה עלול לעלות ל-1,500 דולר עקב עלייה אפשרית במחירי הפליז. הוא אמר לסיסי שהרוסים מוכנים "לקנות כל דבר". נשיא מצרים ביקש גם מצלאח אלדין, לפי המסמך, לבקש מרוסיה "ציוד מיוחד" לשיפור דיוק הטילים או ציוד איכותי למפעלים המצריים המייצרים אותם.

 

מסמך שני, ללא תאריך, כנראה מאמצע פברואר, קבע כי מצרים החלה בבניית קו ייצור רקטות עבור הצבא הרוסי. הנציגים הרוסים ביקשו לרכוש 15,000 טילים במחיר יחידה של 1,100 דולר, נכתב במסמך, אך סיסי הורה לפקודיו לרכוש את החומרים הדרושים לייצור עד 40,000 טילים.

כמו הצבא האוקראיני, הכוחות הרוסיים צרכו כמויות אדירות של נשק במלחמה הקשה וצריך לחדש להם את מלאי התחמושת.

לפי ה"וושינגטון פוסט", הנשיא המצרי עצר את תוכנית ייצור הרקטות לאחר ביקורים של בכירים אמריקאים, בהם ברט מקגורק וברברה ליף, ובכירי הבית הלבן ומשרד החוץ לענייני המזרח התיכון, שנסעו לקהיר בסוף פברואר, וכן הביקור של שר ההגנה לויד אוסטין למצרים בתחילת מרץ.

تداعيات صفقة الصواريخ المصرية مع روسيا المزعومة | عربي بوست

קרדיט: ערבי פוסט

 

F-35, ופטריוט למצרים!?!

הוול סטריט ג'ורנל דיווח באותו חודש כי אוסטין ביקש ממנהיגי מצרים לספק פגזי ארטילריה לאוקראינה במהלך שיחותיהם בקהיר, אך לא קיבל תשובה ברורה אך מסמך מודיעיני מ-9 במרץ, יום לאחר ביקורו של אוסטין, קבע כי מצרים הסכימה למכור פגזי ארטילריה בקוטר 152 מ"מ ו-155 מ"מ לארצות הברית לצורך העברתם לאוקראינה.

מסמך זה, חלק מעדכון מודיעיני יומי של בכירי הפנטגון, אמר כי מצרים מתכננת לנצל את בקשת ארה"ב לתחמושת כדי לדרוש ממנה עסקת סיוע צבאית ארוכת טווח ולהשיג ציוד אמריקאי איכותי, כולל מטוסי קרב חמקניים – F-35  ומערכות הגנה אווירית "פטריוט".

במסמך נכתב כי מצרים תזדקק לסיוע אמריקאי כדי להקים קו ייצור פגזים, הסכם רישוי וחומרי גלם.

دون شروط.. تركيا تدعو أميركا لتزويدها بطائرات "F-35" وبطاريات "باتريوت"

 

קרדיט: דפנס ערביכ    קרדיט לתמונה: סוריה טי וי