מילה על ביקור משלחות פלסטיניות בסעודיה

ראיתי שאלות לגבי ביקור משלחת הרש"פ בסעודיה ומדוע נדחתה הגעת משלחת חמאס לממלכה הסעודית. ולאחר שאחת מקוראות הערוץ שאלה, החלטתי לעלות בפניכם זווית קצת אחרת למה שנאמר בנושא.

תרשו לי להזכיר לכם שבשכונה שלנו יש זיכרון ארוך, ויודעים איך להגיש את החשבון על פגיעה בכבוד.

חמאס ירקו בפרצופם של הסעודים והכניסו את האצבע החמאסית לעין בית המלוכה הסעודי בכמה וכמה מקרים.

נתחיל ביריקה בפרצוף של הסעודים, שתיווכו בין חמאס ורש”פ ב 2006 לאחר הבחירות שהעלו את חמאס לשלטון ברצועה, ואירחו את שני הצדדים לחתימה על הסכם מכה, וב 2007 חמאס הפר את הסכם ובמקום להיות בממשלה משותפת, ולעבוד יחד עם רש”פ, טבח באנשי אש”פ ברצועה, והפך לשליט יחיד בעזה (ושואף להיות השליט גם בשטחי יו”ש).

 

ונמשיך עם אצבע בעין משולבת ביריקה בפרצוף, בכך שחמאס בחרה לעבוד יחד עם איראן, למרות בקשות ואזהרות סעודיות.

ונסיים במקרים בהם צעקו בעזה "מוות לבית סעוד" (כולל בשנה שעברה) וזה לאחר שכסף סעודי הגיע לרצועה לבניית בתי מגורים, בתי ספר, ומרפאות (כדוגמת שכונה ברפיח, שהוקמה באמצעות קרן הפיתוח הסעודית) ושיקום בתים שנפגעו בסבבי לחימה מול ישראל, ובמקביל לכך שעמותות צדקה סעודיות שולחות לעזתים שיירות של משאיות עם בשר של צדקת אל-פיטר. (ואני תוהה האם גם השנה ישלחו הסעודים משאיות צדקת אל-פיטר?)

אזכיר לך שבשכונה מזרח תיכונית זה לא רק כסף, אלא קודם כל כבוד, ולא שוכחים את מי שירק לך בפרצוף ושתקע לך אצבע בעין, והגדיל לעשות כשגם עשה זאת יותר מפעם אחת, ועוד סובב את אצבע.

ואם יש מי שמרשה לעצמו לפגוע בכבודם של הסעודים בכלל, ושל בית המלוכה בפרט, הם כבר ימצאו את הדרך להאכיל אותו זכוכית שבורה, ולהשקות אותו חומצה…

Lapid rejects Hashemite Kingdom of Palestine solution – J-Wire

קרדיט: ג'יי וייר

 

אז עכשיו הסעודים טרחו להזכיר למי ששכח, שהם זוכרים היטב את התנהגות מחבלי חמאס.
בעוד ביקורו של יו"ר הרש"פ ומשלחתו בממלכה מוגדר כביקור מדיני, והוא קיבל את הכבוד לפגוש במלך,
הסעודים הגדירו את הביקור הצפוי כביקור דתי… ואמנם סביר להניח שמשלחת חמאס תזכה לקבל את אישורי הכניסה לממלכה, ותגיע לביקור מתוקשר ברמה זו או אחרת, אבל לא תזכה לתזמורת שתלווה את ירידתם מכבש המטוס, ולא תזכה לצעוד על שטיחים סגולים לפגוש בפקידים שסביר להניח שלא יהיו מדרג הבכיר ביותר, ובטח שלא יזכו לפגוש ברדתם מהמטוס את יורש העצר או את שר החוץ, והמלך לא יארחם בביתו.

 

לסעודים יש את האינטרס שלהם לחמם את היחסים הקרירים עם חמאס, אבל הם לא יתנו למחבלי חמאס להכתיב את התנאים, ודחיית הגעת משלחת חמאס לסעודיה, היא הצגה פומבית של "סדרת חינוך" למחבלי חמאס, שנועדה להעמיד אותם במקום ולהזכיר להם מה מקומם במשחק הכוחות המזרח תיכוני.

ולסיום, למי שתהה מדוע הזכרתי שטיח סגול במקום שטיח אדום, תרשו לי לפנות אתכם למאמר על שטיחים וצבעים.

Saudi conveys US plan to PLO of Palestinian 'Deal of Century', based on  Arab-Israeli alliance against Iran - The Muslim NewsThe Muslim News

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון   קרדיט לתמונה: מוסלים ניוז