בתוך חודשיים בלבד, 12,000 סורים קיבלו מקלט בגרמניה

פליטים סורים ממשיכים לנהור למדינות אירופה, ובמיוחד לגרמניה, שם הראו נתונים רשמיים ממינהל ההגירה והפליטים הגרמנית כי הסורים הופיעו בראש הרשימה של בעלי לאומים אחרים שבעליהם ביקשו מקלט השנה.

לפי הסטטיסטיקה הרשמית של מחלקת ההגירה, 16,328 סורים הגישו בקשה למקלט בגרמניה בחודשים ינואר ופברואר, מתוכם 16,091 בקשות חדשות, כלומר המבקשים הגיעו לגרמניה בתקופה זו. 

מהסטטיסטיקה עולה כי ל-10,093 סורים ניתנה זכות להגנה משנית, כלומר תושבות לתקופה של שנה, ל-2,085 ניתנה זכות להגנה מלאה כפליטים, בעוד ש-2,459 בקשות הועברו למדינות אחרות באירופה בהתאם לכללי הסכם דבלין.

הסורים עדיין מהווים את האחוז הגבוה ביותר מבין הפליטים המגיעים לגרמניה, עם שיעור קבלה של 83.2% מבקשות המקלט שלהם, בעוד שהשיעור  בקרב 7,020 הפליטים הטורקים הוא 16.7%.

לאום גרמני

מוקדם יותר השנה הכריזה ממשלת גרמניה על רפורמות משפטיות הקשורות לתקופת המגורים והאזרחות הכפולה לזרים, במטרה להקל על הליכי קבלת האזרחות.

השלטונות ציינו כי זרים שהתגוררו בגרמניה לתקופה של 5 שנים יוכלו ליהנות מהיתרון של אזרחות כפולה, לאחר שהגישו בקשה לאזרחות גרמנית תוך שמירת הדרכונים המקוריים שלהם.

צעד זה בא תחת כללים חדשים שגובשו על ידי משרד הפנים הגרמני ליישום "חוק התאזרחות מודרני", והרפורמות החדשות כוללות הקלות על הוכחת שליטה בשפה הגרמנית עבור קטגוריות מסוימות של זרים, וביטול הדרישה למבחן ההתאזרחות עבור אלה שהגיעו לגיל 67, צעד הקשור לאלה המכונים "עובדים אורחים" שהגיעו לגרמניה בשנות ה-50, ולא קיבלו כלל קורסי שפה או השתלבות, בהנחה שהם יחזרו מאוחר יותר לארצות מוצאם, רובם מטורקיה.

הרפורמות גם קובעות שילדים שנולדו בגרמניה להורים זרים צריכים לקבל אזרחות גרמנית אוטומטית אם לאחד ההורים יש "מגורים רגילים" בגרמניה במשך חמש שנים, בעוד שקודם לכן נדרשו שמונה שנים.

"חודשיים

קרדיט: אוריינט ניוז