א-סיסי בביקור בזק בסעודיה ברקע הדרדרות חמורה במצב הכלכלה המצרי

לאחר ביקורו הקצר בג'דה, נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הביע היום, יום שני, את הכרת התודה על קבלת הפנים החמה שלו בממלכת ערב הסעודית, ועל שמחתו לפגוש את יורש העצר מוחמד בן סלמאן.

הציוץ של א-סיסי לאחר פגישתו עם יורש העצר הסעודי

באמצעות חשבון הטוויטר שלו אמר סיסי: "שמחתי לפגוש את אחי, הוד מעלתו הנסיך מוחמד בן סלמאן, יורש העצר של ממלכת ערב הסעודית, וכאשר אני מביע את תודתי והערכתי על קבלת הפנים החמה והאירוח, אני מאשר את העומק והחוזק של היחסים הבילטרליים בין מצרים לממלכת סעודיה".

והוא הוסיף בציוץ שני: "אני מצפה לפתח ולחזק את הקשרים בכל התחומים, באופן שישיג את האינטרסים המשותפים של שתי מדינותינו, ואת השאיפות הגדולות של עמינו".

לפי סוכנות העיתונות הסעודית, "SPA", הנסיך מוחמד בן סלמאן פגש את הנשיא א-סיסי בג'דה ביום ראשון בערב.

מערוץ "קהיר" נמסר: "א-סיסי הגיע לעיר ג'דה, לביקור שנמשך מספר שעות, במהלכו נפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן".

במהלך הפגישה הם סקרו את היחסים הדו-צדדיים ההדוקים וההיסטוריים בין שתי המדינות, הסיכויים לשיתוף פעולה משותף והדרכים להעצמתו ולפיתוחו בתחומים שונים, בנוסף דנו בהתפתחויות במצב האזורי והבינלאומי ובמאמצים שנעשו לקראתו. בנוסף לדיון בכל הנושאים הנוגעים לעניינים המשותפים, לפי התקשורת הסעודית.

בפגישה השתתפו מהצד הסעודי  שר המדינה, חבר מועצת השרים, היועץ לביטחון לאומי, ד"ר מוסעד בן מוחמד אל-עיבאן, ושר המדינה, חבר מועצת השרים, ד"ר אסאם בן סעד בן סעיד, ואילו ראש שירות המודיעין, האלוף עבאס כאמל, השתתף בפגישה מהצד המצרי.

הערה ברקע הכתבה:

אל תלכו שולל אחרי מסע החיוכים של ביקור הבזק של א-סיסי בסעודיה. זה מיועד אך ורק למצלמותונועד להוליך שולל את כל העולם כאילו הכל כשורה.

ככל הנראה ביקור הבזק של הנשיא המצרי בסעודיה בא על רקע המצב הכלכלי הקשה ההולך ומדרדר במהירות במצרים ומצב המטבע זר הקשה במדינה. הנשיא המצרי בא להתחנן בפני המנהיג הסעודי שלא יוציא את פיקדונותיו , בסך של כמה מיליארדי דולרים שהפקיד בבנקים מצריים, ואיפשר להמשיך את ייבוא המוצרים החיוניים הקריטיים לחיי היום יום במצרים. 

אף מילה לא נאמרה על כך בהודעות של 2 הצדדים אך "הפיל" הענק היה בחדר ויתר הנושאים שכה התפארו עליהם בפומבי נדחקו לשולי השיחה.

סימן נוסף למצב הכלכלי הקשה של מצרים היה כאשר 2 בנקים מצריים גדולים החלו לגייס כסף מהציבור באמצעות אג"חים שהריבית שהם נושאים הרקיע לשחקים לא כלכליים בעליל ,  ל-22 אחוז לשנה. הסימן ברור כשמש: מצב הכלכלה המצרי נמצא על סף תהום.

ככל הנראה א-סיסי הסביר ליורש העצר הסעודי , ברחל ביתך הקטנה, כי אם משטרו יתרסק עקב המשבר הכלכלי או אז יעלו האחים המוסלמים לשלטון במצרים והם גם יסכנו את השלטון הסעודי בו זמנית.

ציוץ של א-סיסי לאחר פגישתו עם יורש העצר הסעודי בג'דה, עם ביקור שנמשך כמה שעות

קרדיט: סטפ ניוז