בריטניה: ההכנסות מסמים של משטר אסד מסתכמות בכ-57 מיליארד דולר בשנה

דוברת ממשלת בריטניה לנושאי המזרח התיכון וצפון אפריקה, רוזי דיאז, אמרה כי מאהר אל-אסד, אחיו של ראש המשטר הסורי, מפקח באופן אישי על סחר בסם הקפטגון מחוץ לסוריה.

היא הוסיפה, בסדרת ציוצים דרך החשבון הרשמי שלה בטוויטר, כי הכנסות הסחר בכדורי קפטגון של המשטר מסתכמות בכ-57 מיליארד דולר בשנה, המהווים 80 אחוז מהאספקה ​​בעולם, ואישרה כי משלוחים של קפטגון בשווי מיליארדי דולרים יוצאים מאזורים שבשליטת המשטר הסורי, כמו נמל לטקיה, מצביעים על כך שהסחר בקפטגון מעשיר את המעגל הפנימי של אסד, המיליציות ומפקדי הצבא על חשבון העם הסורי.

הדוברת ציינה כי נכונותו של המשטר לשתף פעולה עם חיזבאללה ועם גורמים פליליים אחרים מלבה חוסר יציבות אזורית ויוצרת משבר התמכרות הולך וגובר, והדגישה כי למשטר הסורי לא אכפת כל עוד הוא ממשיך להרוויח מיליארדי דולרים מפעולות של מכירות סמים בלתי חוקיות.

ביום שלישי, הטילו משרד האוצר האמריקאי והבריטי סנקציות על 6 אנשים ושתי חברות בסוריה ובלבנון, והדגישו כי "האנשים הללו מעורבים בסחר בקפטגון".

משרד האוצר האמריקני אמר, בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט שלו, כי "הסנקציות כוללות יצרנים ויצואנים של קפטגון", והוסיף כי "משטר אסד ממלא תפקיד מרכזי בעולם בייצוא הסם קפטגון", וציין כי "לחלק מהמבריחים מערכת יחסים או קשר עם חיזבאללה (לבנוני)".

לפי ההצהרה, הסנקציות כוונו לסאמר כמאל אל-אסד ולואסים בדי אל-אסד. משרד האוצר האמריקני הטיל סנקציות גם על איש העסקים חאלד קאדור ועימאד אבו זוריק.

הסנקציות האמריקניות השפיעו על יחידים ושתי חברות בלבנון, שכן הן הטילו הגבלות על חסן מוחמד דקו, לבנוני-סורי בעל אזרחות כפולה, ועל נח זעתר.

שתי החברות, "חסן דקו סחר" ו"תאגיד אלישראא לייבוא ​​ויצוא" נכללו גם כן ברשימת הסנקציות בארה"ב. שתי החברות מתמחות במסחר כללי ובפעולות יבוא ויצוא והן רשומות על שם של דאקו באזור בקעת בקעה בלבנון.

מאהר אל-אסד, אחיו של ראש המשטר הסורי, מפקח באופן אישי על סחר קפטגון מחוץ לסוריה

קרדיט: איראן אינסיידר