עייפות יתר מגבירה את הסיכון ללקות במחלת פרקינסון אצל קשישים

מדענים סיניים הגיעו למסקנה כי עייפות יתר יכולה לגרום למחלת פרקינסון אצל אנשים מעל גיל 40.

הסיכון ללקות במחלת פרקינסון עולה ב-87% בקרב אנשים מעל גיל 40 עם סימני עייפות, חולשה גופנית ועייפות.

מחקר של מדענים מאוניברסיטאות Huazhong ו-Wuhan למדע וטכנולוגיה, סין, פורסם בכתב העט -JAMA Neurology.

על מנת לחקור כיצד עייפות, חוסר בפעילות גופנית ואובדן כוח פיזי קשורים למחלת פרקינסון, המדענים הסינים ביקשו רישיון להשתמש בנתונים מה-Biobank של בריטניה, מאגר הנתונים האלקטרוני הגדול ביותר של חולים בבריטניה, ולאחר מכן הפיקו מסמך נרחב עם רשימה של 314,998 אנשים שלא סבלו ממחלת פרקינסון או דמנציה (פגיעה בזיכרון, חשיבה ויכולת אנליטית) בזמן הכניסה למחקר. הגיל הממוצע של אנשים רזים וחלשים מעל גיל 40 היה בערך 56.1 שנים, לאחר מכן הם היו במעקב במשך 12 שנים, ומדענים גילו ביניהם 1916 מקרים של מחלת פרקינסון ברורה.

התברר כי הסיכון ללקות במחלת פרקינסון עלה ב-87% בקרב אנשים מעל גיל 40 עם סימני עייפות, חולשה גופנית ועייפות. ולמי שטרם הגיעו לתשישות, אך עדיין היו בעלי נטייה ל-"Primal asthenia", הסיכון שלהם ללקות במחלת פרקינסון עלה ב-26%. הסיבות לכך הוערכו כמשקל גוף נמוך, חולשה של הידיים והרגליים וחוסר פעילות.

Asthenia, the patient without strength, weakened

 

יש לציין כי הסיכון הגבוה ביותר ללקות במחלת פרקינסון היה באנשים שיש להם נטייה גנטית למחלה זו וגילם מעל 40 שנים. עם זאת, בהחלט אין צורך, לאחר מעבר לגיל 40, להתיש את עצמך בעומסים מיותרים, אלא יש צורך במנוחה קבועה כדי להחזיר את הכוח.

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, מחלה זו (פרקינסון) היא כיום חשוכת מרפא וניתן לשלוט בה רק באמצעות טיפול מקיף, כולל טיפול תרופתי.המחלה מופיעה כתוצאה מאינטראקציה מורכבת בין גורמים גנטיים והשפעות סביבתיות (כגון חומרי הדברה, ממיסים, זיהום אוויר). המחלה מתקדמת לאורך החיים, ולכן המחקר החדש מצביע על סיכונים שבהחלט צריך לקחת בחשבון. בנוסף, ישנם מספר מחקרים המראים סיכון מופחת לדמנציה (פגיעה בזיכרון ובחשיבה) בקרב אנשים מעל גיל 40 השומרים על פעילות גופנית ונפשית, אך אינם עובדים יותר מדי.  (קרדיט: קול ביירות)

علاج باركنسون | الطرق العلاجية المتبعة والتقنيات الجديدة - دكتور كشكول

קרדיט: ד"ר קשכול