הערכת חיזבאללה: למה חוסל בכיר הג'יהד האיסלמי אלאסוד דווקא בסוריה?

לפני 3 ימים חוסל מפקד בכיר בג'יהד האיסלמי , עלי רמזי אלאסוד , באזור דמשק . כלי התקשורת הערביים האשימו כמעט מייד את המוסד הישראלי כעומד מאחורי חיסול זה.

 

חיזבאללה, המבין את גודל המכה ואת הסכנה הדומה הנשקפת לבכיריו , מנסה לנכס לעצמו יתרונות בעצם נוכחותו בלבנון וההשפעה על פעילות אירגון הג'יהד האיסלמי בלבנון וההגנה המיטבית לה הוא זוכה מארגון חיזבאללה, וזאת ברקע הפגישה בין נאסראללה חמזכ"ל הג'יהד האיסלמי , נחלה , בו דנו בתגובות נגד ישראל על הרצח ושאר "הפשעים" שישראל מבצעת נגד העם הפלסטיני בשטחים.

(הוא רק שכח לציין בפניו כי חיזבאללה הרג יותר פלסטינים בסוריה ובלבנון מאשר ישראל בכל תקופת העימות ביניהם, אבל זה פריט שולי ולא מעניין את המנהיגים המושחתים של 2 האירגונים).

העיתון הלבנוני א-דיאר כתב היום כדלקמן: 

לגבי חיסולו של המפקד הבכיר בשורות הג'יהאד האיסלאמי, עלי אל-אסווד, באזור הכפרי של דמשק, מגלים חוגים יודעי דבר כי מדובר בהסלמה ציונית מסוכנת אך "מחושבת", מכיוון שהיא התרחשה מחוץ לשטח לבנון ואינה מהווה הפרה של 1701, במיוחד מאז שסייד נסראללה הזהיר קודם לכן את ישראל מכל מתקפה שתיפגע במנהיגים הפלסטינים בלבנון, ושכל פגיעה בכל מנהיג פלסטיני של ההתנגדות הפלסטינית בלבנון תקבל תגובה בלתי נמנעת מההתנגדות (חיזבאללה).

גורמים המקורבים לחיזבאללה אומרים כי ההתנקשות באל-אסווד היא הראשונה מסוגה על ידי המוסד הישראלי על אדמת סוריה, מאז פרוץ המשבר בסוריה במרץ 2011 ,במפקד פלסטיני בכיר, ומה שחדש בו הוא שיטת היישום, בכך שירו בו ישירות, בזמן שישראל מחסלת בדרך כלל באמצעות תקיפות אוויריות וטילים, זה קרה עם מספר מפקדים בהתנגדות, בעיקר עם סמיר קונטאר וג'יהאד עימאד מוג'ניה.

החוגים הדגישו כי למרות שההתנגדות הפלסטינית הגיבה לחיסול בפעולת קדושים בחווארה, החשבון פתוח מול האויב ולא ייסגר, וההתנגדות בלבנון נמצאת בכוננותה כמו גם בסוריה, מבלי להסלים את המצב בלבנון או בסוריה מבחינה ביטחונית.