הכלכלה המצרית ממשיכה להידרדר ויש לחץ כבד לביצוע פיחות גדול נוסף במטבע

כתב העת האמריקאי – "הנשיונל" מדווח כי המטבע המצרי, שכבר פוחת שלוש פעמים בשנה האחרונה, נמצא תחת לחץ מחודש עקב מחסור מתמשך בדולרים ואינפלציה גבוהה במדינה.

האתר הוסיף כי כלכלת המדינה עומדת תחת לחץ עצום מאז תחילת המלחמה הרוסית-אוקראינית לפני 12 חודשים, שכן הסכסוך הציף את בעיותיה של מצרים.

במהלך השנה האחרונה, הלירה המצרית איבדה כמעט 50% מערכה מול הדולר האמריקאי. האינפלציה עלתה בכמעט 32% משנה לשנה, בעיקר בגלל עליית מחירי המזון, וצפויה לעלות עוד יותר.

בעיצומו של משבר מטבעות, ממשלתו של סיסי עומדת בפני סקירה מחודשת של קרן המטבע הבינלאומית על מצב כלכלתה לאחר שהבנק בוושינגטון היקצה מסגרת של 3 מיליארד דולר לקהיר בשנה שעברה בתנאי שייושמו רפורמות מבניות.

בראש הנושאים הללו עומדת הדרישה לשוק מט"ח גמיש באמת, דבר שלדברי אנליסטים אינו מיושם במלואו. הדבר, בתורו, גורם להמשך מחסור בדולרים במדינה, מה שמאפשר לצבר היבוא המוערך ב-4 מיליארד דולר הממתין לשחרור ותשלום לגדול עוד יותר ומשתק את התעשיות המקומיות התלויות בחומרים גלם זרים כדי לייצר את מוצריהם.

הדולר נסחר בבנקים בכ-31 פאונד, לעומת כ-16 פאונד ערב הפיחות הראשון במרץ אשתקד, וזה הוביל לשגשוג השוק השחור לדולרים, שכן המטבע האמריקאי נמכר בשער של 35 פאונד.

"זאת אפשרות ריאלית מאוד", אמר מנהל בכיר בבנק בינלאומי שבסיסו בקהיר, שביקש לא להזכיר את שמו, לגבי הספקולציות הגוברת של פיחות נוסף במטבע.

קרדיט: https://fj-p.net/