נמצאו מיכלי האורניום החסרים בלוב

אתמול דיווחו אמצעי התקשורת בעולם כי "2.5 טון אורניום גולמי "חסרים" בלוב".

 

גורם רשמי בפיקוד כוחות פילדמרשל ח'ליפה הפטר בלוב הודיע היום, יום חמישי, על גילוי מכלי אורניום שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית דיווחה כנעדרים בלוב.

"בתגובה למה שנאמר בדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על אובדן של 2.5 טון אורניום בלוב, אמר מזכ"ל הפיקוד הכללי של הכוחות המזוינים של לוב, האלוף חאלד אל-מח'וב, " כוח מהצבא נשלח למשימה ומצא את החביות הללו באזור רק כחמישה קילומטרים מהמחסן "בו היו במקור" לכיוון גבול צ'אד.

על פי דו"ח שהכין מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, למדינות החברות, גילו פקחי גוף האו"ם, במהלך ביקור שערכו, ביום שלישי, בלוב, כי "עשר מכולות המכילות כ 2.5 טון אורניום טבעי בצורת רכז אורניום ("עוגה צהובה") כבר לא נמצאים במקום שהרשויות הכריזו עליהן".

אל-מח'וב הסביר כי המכולות אותרו במקום בדרום לוב, וכי סבא"א ביקרה בה ב-2020, ערכה מלאי של הכמות ו"סגרה את דלת המחסן בשעווה אדומה".

הוא ציין כי הסוכנות התחייבה בזמנו להבטיח את "צורכי השומרים", הכוללים "בגדים מיוחדים, מסכות ואחרים כדי להגן עליהם ממחלות הנגרמות מחומר זה", אך הסוכנות לא עשתה זאת ולא סיפקה צרכים אלה, והשומרים נאלצו להתרחק מהמחסן.

אל-מח'וב צירף את הצהרתו, שפורסמה בעמוד הפייסבוק שלו, לקלטת וידאו שבה נראה אדם לבוש בבגדי מגן סופר 18 חביות.

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות