האם עיראק מגבירה לחימתה נגד הברחות הסמים של סוריה, חיזבאללה ואיראן?

אתמול, יום ראשון, הודיעו שלטונות עיראק כי תפסו יותר משלושה מיליון כדורים נרקוטיים מסוג קפטגון בגבול סוריה-עיראק, שהוסוו בארגזי תפוחים.

רשות מעברי הגבול העיראקית הודיעה על תפיסת כמות גדולה של כדורי קפטגון נרקוטיים, מעל 3 מיליון כדורים, שהוסוו בתוך קופסאות תפוחים, במעבר הגבול אל-קאים, המחבר בין מחוז אנבר שבעיראק למחוז דיר א-זור שבסוריה.

قناة العربية | #العراق يعلن ضبط أكثر من 3 ملايين حبة من الكبتاغون المخدرة  على الحدود مع #سوريا. الحبوب كانت مخبأة داخل صناديق تفاح في محاولة لتهريبها  عبر منفذ القائم الحدودي

קרדיט: אלערביה

 

הרשות הוסיפה כי לאחר חקירה התברר כי המשאית שהובילה את הכדורי סם הקפטגון הגיעה מסוריה לאחר שאספה אותם ממתקני ייצור שונים ברחבי המדינה. 

ראוי לציין כי עיראק הגבירה בחודשים האחרונים את הפעולות לתפיסת סמים, במיוחד לקפטגון, שכן לעיראק יש גבולות ארוכים עם סוריה, הנחשבת ליצרנית והמקור המרכזי לאספקת קפטגון באזור, שכן החומר מיוצא למדינות רבות, כשהחשובות שבהן הן ירדן וסעודיה.

יש לציין כי לאור הגברת הפיקוח בגבול הירדני וסיכול רחב היקף שכלל תפיסו משלוחים ענקיים שינו סוריה וחיזבאללה את נתיבי ההברחה והם מנסים כרגע להעביר את הסמים בתחילה לשטח עיראק ומשם דרך הגבול המשותף לתוך ירדן ומשם למדינות המפרץ.

הגברת הפעילות העיראקית באה ככל הנראה בעקבות לחץ אמריקאי כבד במסגרת המאמצים להרוס את תעשיית הסמים האדירה שהתפתחה בסוריה בחסות הנשיא אסד ומקורביו.

קרדיט: נדאא' אלפוראת