בינה מלאכותית: מהפכה שתשנה חיי אדם ואזהרות שמפחידות מומחים. חלק ג'

 

דאגות עתידיות

למרות שלטכנולוגיה זו המתפתחת במהירות יהיו שירותים נהדרים בשירות האנושות, יש גם דאגות עמוקות לגביה.

החשש העיקרי הוא שבינה מלאכותית עלולה לחסל מיליוני משרות קיימות. אבל כמה מומחים מאמינים כי בינה מלאכותית תשפר את מקומות העבודה במקום לצמצם אותם, לפחות בטווח הקצר, לפי העיתון "גרדיאן".

"זה בטוח שהבינה המלאכותית תיקח כמה עבודות, באותו אופן שבו האוטומציה לקחה עבודות במפעלים בסוף שנות ה-70", אמר לעיתון הבריטי מייקל וולדריג', פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטת אוקספורד.

"אבל עבור רוב האנשים, אני חושב ש-AI יהיה רק ​​עוד כלי שהם משתמשים בהם בחיי העבודה שלהם, באותו אופן שהם משתמשים בדפדפני אינטרנט, מעבדי תמלילים ודוא"ל."

בהקשר זה, חמוד מאמינה כי בינה מלאכותית תשפיע על משרות אנושיות, בהתחשב בכך שכל התפתחות טכנולוגית משפיעה על כך.

היא אמרה שהטכנולוגיה "עלולה להוות איום על העבודה האנושית אם אנשים לא יפתחו את עצמם על ידי לימוד טכניקות ומיומנויות חדשות".

היא הוסיפה, "הפחד מבינה מלאכותית מגיע בגלל שבני אדם, מטבעם, נוטים להתעצל".

עם זאת, חמוד מאמינה ש"האינטליגנציה האנושית עדיין תנצח, אבל בינה מלאכותית יכולה לעקוף אותה אם בני האדם ימשיכו להיות עצלים".

המיליארדר האמריקאי, אילון מאסק, ממייסדי Open AI, תיאר את האיום של בינה מלאכותית כ"גדול בהרבה מהסכנה של ראשי נפץ גרעיניים", בעוד ביל גייטס העלה חששות לגבי תפקידה של בינה מלאכותית במערכות נשק.

מכון Future of Life, ארגון החוקר איומים קיומיים על האנושות, הזהיר מפני הפוטנציאל של נחילים קטלניים של מל"טים המונחים בינה מלאכותית שיכולים לירות ללא התערבות אנושית.

קאי-פו לי, לשעבר ראש גוגל צ'יינה ומומחה לבינה מלאכותית, אמר לגרדיאן שממשלות צריכות להתחשב בחששות בקרב אנשי מקצוע בתחום הבינה המלאכותית לגבי הפאן הצבאי.

"כמו שכימאים מדברים על נשק כימי וביולוגים מדברים על נשק ביולוגי, אני מקווה שממשלות יתחילו להקשיב למדעני AI", הוסיף.

באותו עניין, חמוד נגעה בסוגיה "רצינית" של בינה מלאכותית, והיא זיוף ההיסטוריה באמצעות מלחמות תרבות.

לדבריה, "השימוש בבינה מלאכותית באינטרנט ובמנועי חיפוש אלקטרוניים הוא נושא טוב, בהתחשב בכך שהוא מספק מידע זמין לאנשים", וציינה כי ה"סיכון" הוא ניצול הטכנולוגיה בהתנגשות הציביליזציות.

והיא המשיכה ואמרה, "בינה מלאכותית עשויה לשנות היסטוריה שלמה בכך שהיא עשויה להוות איום על הזיכרון הקולקטיבי שנוצר באינטרנט".

קרדיט: אלחורה  קרדיט לתמונה: אינופלקסוס