בינה מלאכותית: מהפכה שתשנה חיי אדם ואזהרות שמפחידות מומחים. חלק ב'

 

שימושים בבינה מלאכותית

למרות שהתחום עדיין מתפתח, בינה מלאכותית נמצאת בשימוש בהיבטים רבים של החיים עד כדי כך שאדם עשוי להשתמש בטכנולוגיה זו מבלי להבין אותה.

סאלי חממוד, מומחית בעלת דוקטורט בבינה מלאכותית, אמרה שלשימושים בבינה מלאכותית "אין גבולות", והוסיפה שהטכנולוגיה הזו "חודרת לכל התחומים".

היא ציטטה את הכנסת אפליקציית "GPT Chat" למערכת החינוך של איחוד האמירויות, לאחר שסטודנטים החלו לפנות אליה כדי לקבל סיוע במחקר  במסגרת הלימודים וסיוע חינוכי אחר.

לדבריה, האפליקציה "תחולל מהפכה בתחום החינוך", למרות שמדינות רבות עדיין מונעות את השימוש בה אצל הסטודנטים.

ככל שהשימוש בבינה מלאכותית יגדל, סביר להניח שיתגלו דרכים נוספות שבהן היא תכול לשפר את חיי היומיום של האדם. שוק תוכנת הבינה המלאכותית העולמי צפוי להגיע ל-22.6 מיליארד דולר עד 2025, לפי פורבס .

לטכנולוגיה המודרנית הזו יש שימושים מרובים בתחום הרפואי, כולל רדיולוגים שנעזרו בבינה מלאכותית לפני שנים כדי לנתח צילומי רנטגן וסריקות CT כדי לחפש סרטן ולשפר את יכולת האבחון, לפי CNN, שהצביע על כך ש-30 אחוז מהרדיולוגים משתמשים בינה מלאכותית כחלק מהעבודה היומיומית שלהם.

גם בתחום הרפואי, השימוש הנפוץ ביותר בבינה מלאכותית בשנים האחרונות הוא במחקר ופיתוח בתחום הביו-פרמצבטיקה, כך עולה מדו"ח שפרסמה לאחרונה IQVIA, חברה אמריקאית המשרתת את התעשיות המשותפות של טכנולוגיית מידע בריאותית ומחקר קליני.

בנוסף, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם (UNESCO) עובד על מספר יוזמות ופרויקטים ברחבי העולם כדי לנצל את הבינה המלאכותית בחינוך.

אונסק"ו אומר של-AI יש פוטנציאל להתמודד עם כמה מהאתגרים הגדולים ביותר בחינוך ולחדש שיטות הוראה ולמידה.

עם זאת, אונסק"ו מדגישה כי הטמעת טכנולוגיות בינה מלאכותית בחינוך צריכה לשאוף להגביר את היכולות האנושיות ולהגן על זכויות האדם לשיתוף פעולה יעיל בין אדם למכונה בחיי היומיום, בלמידה ובעבודה ולפיתוח בר קיימא.

לפי אונסק"ו , בינה מלאכותית תומכת גם בקבלת החלטות של ממשלות והמגזר הפרטי, וכן עוזרת להילחם בבעיות גלובליות כמו שינויי אקלים ורעב בעולם.

בעולם העסקים והפיננסים, בינה מלאכותית יכולה למלא תפקיד מרכזי על ידי כניסה לבורסה, קבלת ייעוץ, ניתוח ההיסטוריה והביצועים של המניה והערכת הגורמים המשפיעים עליה.לפי אתר "פורבס" .

כמו כן, בינה מלאכותית תאזן השקעות בין קבוצות לניהול סיכונים ושיפור התשואות באמצעות כלים ספציפיים שיש להם את היכולת לתת למשתמשים את הבחירה באסטרטגיית השקעה ייחודית שבה הם מציבים סכום מינימלי להשקעה ומשאירים את התפקיד לבינה מלאכותית לעבוד מטעם האדם.

לבינה מלאכותית יש שימושים גם בחקלאות, מסחר אלקטרוני, שיווק, מימון בנקאי ותחומים נוספים.

בטכנולוגיית המידע נעשה שימוש בבינה מלאכותית במכשירים כמו "אלקסה" של אמזון, אפליקציית " עוזר וירטואלי" שפועל בדומה ל"סירי" במכשירי אפל ו"גוגל אסיסטנט" במכשירי אנדרואיד, שכן הוא מספק תשובות למשתמשים על ידי הזרמת משאלות בשפות שונות, בנוסף להשמעת מוזיקה, קריאת חדשות ותכונות אחרות.

קרדיט: אלחורה  קרדיט לתמונה: אינופלקסוס