ביקור נדיר: אסד יצא לסולטנות עומאן

ביקורו של נשיא סוריה במוסקט מגיע על רקע סימנים מתגברים של נטייה ערבית לסיים את הניכור עם סוריה לאחר יותר מעשר שנים של מלחמת אזרחים.

לשכת הנשיאות הסורית אמרה, ביום שני, כי הנשיא בשאר אל-אסד יצא לביקור עבודה בסולטנות עומאן, במסע החוץ הראשון שלו מאז רעידת האדמה ההרסנית שפגעה במדינה לפני שבועיים.

לפי הצהרת לשכת הנשיאות, אל-אסד נפגש עם סולטן עומאן, הית'ם בן טאריק.

סוכנות הידיעות הסורית פרסמה מספר תמונות של אסד במהלך הביקור, מבלי למסור על כך פרטים נוספים.

בעוד שסוכנות הידיעות העומנית דיווחה כי הסולטן הביע, במהלך סיבוב השיחות עם אל-אסד, את "תנחומיו הכנים והאהדה (…) לקורבנות רעידת האדמה ההרסנית".

הסוכנות הדגישה כי  נשיא סוריה והמשלחת הנלווית אליו עזבו את עומאן כבר ביום שני בערב.

בהודעה הרשמית נאמר כי הסולטן העומאני ונשיא סוריה החליפו דעות על ההתפתחויות הכוללות בזירות האזוריות והבינלאומיות ומאמצים שמטרתם לבסס את הביטחון והיציבות באזור ובעולם.

הנשיאות הסורית מצדה התייחסה ל"ביקור העבודה" של אסד בסולטנות עומאן, ואמרה כי הנשיא הסורי הודה לסולטן עומאן, לממשלתו ולאנשיו על הסיוע, וציין כי "התודה הגדולה ביותר היא על עמידתה של עומאן לצד סוריה במהלך המלחמה נגד הטרור".

בהצהרה נכתב עוד כי אל-אסד סבר כי "עומאן תמיד שמרה על מדיניותה המאוזנת ואמינותה, וכי האזור זקוק כעת יותר לתפקידה של סולטנות עומאן בשירות האינטרסים של אנשיה על מנת לחזק את היחסים בין מדינות ערב על בסיס של כבוד הדדי ואי-התערבות בענייני מדינות אחרות".

קרדיט: מאו ניוז