טהראן: ​​המתקפה של ישראל אמש בוצעה בשני אתרים

אתרי תקשורת: הטיל הישראלי נפל באותו מקום בו נהרג עימאד מוע'ניה בדמשק

אמש טענו אמצעי תקשורת סורים כי ישראל תקפה מטרות איראניות ושל צבא סוריה במרחב דמשק ובדרום סוריה.

 

סוכנות הידיעות האיראנית ציינה כי המתקפה הישראלית בדמשק כוונה למספר אתרים צבאיים ובוצעה בשני אתרים, הראשון בדמשק והשני במחוז סווידה שבדרום סוריה.

בהצהרה יוצאת דופן… איראן הודיעה שאתרי התרבות שלה לא נפגעו בתקיפה הישראלית שנערכה על מטרה באזור כפר סוסה בדמשק. היא הכחישה שבכירים איראנים נהרגו, ותיארה את הדיווחים בתקשורת בהקשר זה כלא נכונים.

היא הוסיפה כי מקום נפילת הטיל הוא אותו מקום שבו נהרג ב-12 בפברואר 2008 "עמאד מוע'נייה", אחד המפקדים הבכירים ביותר של חיזבאללה.

בנוסף, התקיפה הישראלית על דמשק היתה עוד על כמה אתרים צבאיים, למעט אזור כפר סוסה, שם נטען שהיא נערכה על מבני מגורים.

 

ניסיון חיסול של אישיות רמת מעלה

ברדיו הישראלי נמסר כי ייתכן ודמות בכירה הייתה מטרה בפיגוע בכפר סוסה.

15 בני אדם, בהם לפחות שתי נשים, נהרגו כתוצאה מהתקיפות הישראליות, שנערכו בשעות לילה שבין שבת לראשון, על שכונת מגורים בדמשק. זהו מספר ההרוגים הגבוה ביותר בבירת סוריה  מכל תקיפה קודמת דומה – כך מסר מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ואילו צבא המשטר הסורי דיווח כי 5 נהרגו, ביניהם חייל, בתקיפה.

ישראל ממעטת לערוך תקיפות דומות בתוך דמשק, מכיוון שהתקיפות שלה מוגבלות לאתרים צבאיים בפאתי הבירה, באזורים הכפריים שלה ואזורים אחרים.

ההפצצה, על פי המצפה הסורי והתקשורת הרשמית, כוונה בעיקר לשכונת כפר סוסה בדרום מערב דמשק, הנחשבת לאחת השכונות היוקרתיות בבירת סוריה ושם נמצאים מפקדות רבות של זרועות הצבא, המודיעין והביטחון.

 

מנהל המצפה הסורי לזכויות אדם, רמי עבד אל רחמן, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי בתקיפה נהרגו 15 בני אדם, כולל אזרחים, בהם שתי נשים, והסביר כי באזור המותקף ישנו גם מכון תרבות איראני, אך לא ניתן לקבוע במדויק מה הייתה המטרה המדויקת של התקיפה. 

הוא הסביר כי מניין ההרוגים "הוא הגבוה ביותר מכל ההפצצה ישראלית דומה על דמשק".

קרדיט: אלערביה