עוד מכליות נפט וגז הגיעו למסוף הנפט הסורי בעיר בניאס

היום, יום ראשון, 19 בפברואר, הגיעו שתי מכליות נפט למסוף הנפט של "בניאס" (מערב סוריה), בעוד שלטונות סוריה פועלים לפרוק מכלית נפט שהגיעה לאחרונה, כך על פי מקורות שדברו עם אתר החדשות הסורי – "את'ר".

לפי המקור, שתי מכליות גז הגיעו לפתח מסוף הנפט של העיירה בניאס, כאשר במקביל מתבצעות פעולות פריקה של מכלית נפט גולמי שמילאה לאחרונה את מכלי המסוף, מבלי להזכיר את סוג מטענה, לאחר שבוצעו עבודות ההצמדה והפעולות הלוגיסטיות הימיות  על מנת שניתן יהיה להעביר את הנפט למיכלי בית הזיקוק בניאס, שחזר לעבודה לאחר עצירת החירום האחרונה שלו.

עוד ציין הגורם כי נעשו גם עבודות לפריקת מטען של שתי מכליות גז, שהגיעו לנמל בניאס.

המקור אישר כי המשך הגעת מכליות נפט וגז ברציפות לנמל בניאס מביאה לשיפור המציאות של נגזרות הנפט, ותורמת למתן מענה לצרכי השוק המקומי ולהגדלת ההקצאות של נגזרות הנפט לכל המחוזות, ובכך מפחיתה את זמן ההמתנה לבנזין וגז.

ב-24 בינואר הגיעו שתי מכליות נפט לנמל בניאס שבמערב סוריה, נושאות 2 מיליון חביות נפט גולמי, במקביל להגעתה של מכלית גז מקומית עמוסה ב-2,000 טון גז נוזלי.

לטענת המקורות, מטען המכלית הראשונה נפרק והועבר למכלי בית הזיקוק של בניאס, ולאחר מכן החלו פעולות פריקת המטען של המכלית השנייה, וכי תדירות הגעת מכליות הנפט אל מסוף הבניאס תבטיח את המשך העבודות בבית הזיקוק ללא הפרעה, ובכך ייענו צרכי השוק המקומי לנגזרות נפט.

שר הנפט בממשלת סורי, בסאם תומה, הבהיר, בראיון בטלוויזיה הממלכתית, כי הגעת מכליות הנפט האיראניות לחוף הסורי אחת ל-5 ימים אינה מספיקה למדינה.

קרדיט: בלדי ניוז