אוסטרליה סיכלה רשת ריגול איראנית על אדמתה

אוסטרליה חשפה, שלשום, כי סיכלה מבצע ריגול איראני שהתקיים על אדמתה במהלך הפגנות הזדהות עם תנועת המחאה שפרצה לאחר הריגת הצעירה, מחסה אמיני, בספטמבר שנה שעברה.

שרת הפנים קלייר אוניל אמרה כי פעיל איראני-אוסטרלי שהיה מעורב בהפגנות היה מטרה של הריגול האיראני.

"זה חוקי לחלוטין לכל אחד באוסטרליה לבקר משטר זר, כפי שעשו עשרות אלפים ברחבי המדינה בתגובה", אמרה בנאום באוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה על אירועים באיראן.

היא הדגישה כי "מה שאנחנו בהחלט לא סובלים, בשום פנים ואופן, הם הניסיונות של משטרים זרים להפריע להפגנות שלוות, לעודד אלימות או להשתיק דעות".

 

הצעירה הכורדית האיראנית, מחסה אמיני (22), נהרגה, ימים לאחר שנעצרה על ידי משטרת המוסר בגין הפרת קוד הלבוש המחמיר ברפובליקה האסלאמית, ומאז איראן עדה לתנועת מחאה.

אוניל אמרה כי טהראן נתפסה בריגול אחר משפחתו של המפגין האיראני-אוסטרלי, מבלי להיכנס לפרטים נוספים, והוסיפה: "לא נעמוד מנגד ונשאיר אוסטרלים, או אפילו מבקרים בארצנו, צופים או נרדפים על ידי ממשלות זרות על אדמתנו".

להצהרות אלו יש חשיבות מיוחדת בהתחשב בכך שממשלת אוסטרליה נמנעת לעתים קרובות מהאשמת מדינות בריגול, בעוד המנהיג העליון האיראני, האייתוללה עלי חמינאי, האשים את ארצות הברית וישראל באוקטובר בהסתה להפגנות.

השלטונות האיראניים הדגישו כי מאות בני אדם, בהם אנשי כוחות הביטחון, נהרגו במהלך ההפגנות, שפחתו בעוצמתן בשבועות האחרונים, ואלפי איראנים נעצרו, בהם אנשי אמנות ידועים, עורכי דין ועיתונאים.

קרדיט: לבנט-סוכנויות